ژورنالیسم سینمایی را یاد بگیرید ، فرصتی برای کسانی که دوست دارند درباره سینما بنویسند

به گزارش نیلی ابزار، انجمن سینمای جوانان ایران اولین دوره تخصصی ژورنالیسم سینمایی را برگزار می کند.

ژورنالیسم سینمایی را یاد بگیرید ، فرصتی برای کسانی که دوست دارند درباره سینما بنویسند

روزنامه نگاری سینمایی شاخه ای از روزنامه نگاری فرهنگ و سرگرمی است که کار در آن نیازمند آشنایی با اصطلاحات و مفاهیم سینمایی و البته اصول خبرنویسی و فیچرنویسی و سایر قالب های کار خبری است. صرف ذوق و سلیقه برای اینکه به روزنامه نگار خوبی بدل شوید و بتوانید از مناسبات سینما و رسانه سردرآورید کفایت نمی کند. آموزش دیدن و فراگرفتن اصول روزنامه نگاری سینمایی می تواند به علاقه مندان به کار در این حرفه کمک شایانی کند. انجمن سینمای جوانان ایران اولین دوره تخصصی ژورنالیسم سینمایی را برگزار می کند.

ثبت نام اولین دوره تخصصی ژورنالیسم سینمایی انجمن سینمای جوانان ایران از امروز، 12 شهریورماه 1402 در پورتال ژورنالیسم سینمایی سایت انجمن سینمای جوانان ایران شروع شد. علاقه مندان به سینما و خبرنگاری در این حوزه از فرهنگ و هنر که قصد دارند به عنوان ژورنالیست فعالیت کنند، می توانند با مراجعه به نشانی ژورنالیسم سینمایی در این دوره ثبت نام و مقدمات آموزشی این حرفه تخصصی را فرابگیرند و برای حضور در رسانه های رسمی فرهنگی و هنری آماده به کار شوند. متقاضیان پس از ثبت نام و کسب نمره استاندارد از آزمون اولیه، می توانند در این دوره شرکت کنند و برترین هنرجویان و کارآموزان دوره به رسانه های معتبر خبری معرفی خواهند شد. مدت زمان دوره تخصصی ژورنالیسم سینمایی، بالغ بر 6 ماه است.

سرفصل های دوره تخصصی ژورنالیسم سینمایی انجمن سینمای جوانان ایران عبارت اند از: آشنایی با مفاهیم و اصطلاحات سینمایی، خبرنگاری از مقدماتی تا پیشرفته، نقد و ریویو نویسی آثار سینمایی، تاریخ سینمای ایران و جهان، مصاحبه، جریان شناسی سینما و رسانه، معرفی و بررسی جشنواره های موثر سینمایی داخلی و بین المللی، ژانر شناسی، گزارش نویسی و روایت گری، سوژه یابی و پرداخت، حقوق رسانه و… .

از قلم نیاندازید آموزش شروع کار است، بعد باید تا روزی که در این حرفه هستید به خواندن و دیدن و فکر کردن و یاد گرفتن ادامه دهید.

منبع: همشهری آنلاین

به "ژورنالیسم سینمایی را یاد بگیرید ، فرصتی برای کسانی که دوست دارند درباره سینما بنویسند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژورنالیسم سینمایی را یاد بگیرید ، فرصتی برای کسانی که دوست دارند درباره سینما بنویسند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید