چگونه حین مدیریت زمان، روابط خوبمان را حفظ کنیم؟

به گزارش نیلی ابزار، مدیریت زمان و تاثیر آن به روی روابط

برای معین مرزبندی زمانی برای انجام به موقع کارها راه حل هایی وجود دارد که می تواند بدون ایجاد اثر منفی بر همکاران، شما را به هدفتان برساند. چگونه می توانید در حین مدیریت زمان، روابط خوب خود را نیز با دیگران حفظ کنید؟ بن داتنر، روانشناس سازمانی و نویسنده کتاب بازی سرزنش در این باره بیان می نماید: منظور از مدیریت زمان این است که شما چگونه کارهای خود را سازماندهی می کنید؛ به همین دلیل این کار به جز در موارد نادر، بر سایر همکارانتان نیز تاثیر می گذارد. هر روش جدیدی که می گیرید، دقت کنید که عمل شما بر محیط اطرافتان چه اثری می گذارد. اما این موضوع نباید دلیلی گردد تا دست از کوشش برای تغییر بردارید. جولی مورگنسترن، متخصص مدیریت زمان و نویسنده ایمیل خود را هرگز صبح ها چک نکنید می گوید: در بحث زمان، بزرگ ترین دامی که گرفتار آن می شویم این است که خود را به ارائه خدمات به دیگران موظف می دانیم. الیزابت گریس ساندرز به عنوان استاد برنامه ریزی سازمانی براین اعتقاد است راهکار این است که برای انجام کار خود، تمرکز بر اهداف درازمدت کنید. در اینجا به ذکر راهکارهایی می پردازیم که چگونه می توانید کار خود را به خوبی انجام داده و رضایت همکاران نیز حاصل گردد. با خبرنگاران همراه باشید تا در ادامه بیشتر به این موضوع بپردازیم.

چگونه حین مدیریت زمان، روابط خوبمان را حفظ کنیم؟

گرفتن اطلاعات از همکاران

داتنر می گوید: قضاوت یک طرفه نکنید. این گونه نباشد که شنبه صبح سرکار آمده و بگویید من به تازگی در سمینار و کارگاه آموزشی حضور پیدا کردم و در آنجا گفتند فقط روزی یک بار ایمیل ها را چک نموده و من نیز می خواهم همین کار را بکنم. تکنیک های مختلف را امتحان نموده و ببینید چه روشی برای شما و همکارانتان مناسب هست. داتنر می گوید: چند ایده اولیه را انتخاب نموده و آن را به اعضای تیم بگویید. مثلا این را بیان کنید کدام روش بیشتر در نظر همه تایید می گردد: اینکه ایمیل ها را صبح چک نکنم یا اینکه یک روز در هفته ایمیل ها را چک نموده تا بیشتر به پروژه ها برسم؟ بعلاوه متوجه اثر تصمیمات خود بر دیگران باشید.

اولویت بندی کارهای موجود

برای آغاز، به اطمینان برسید که زمان خود را به شکل موثر تقسیم کنید. اگر تمرکزتان برجلب رضایت دیگران بیش از حد باشد، به احتمال زیاد از بهره وری کاری شما کم می گردد. مورگنسترن می گوید: بزرگ ترین ارزش شما نباید دردسترس باشد. این توانایی شماست که قادر شوید مسائل را حل نموده و کارها را انجام دهید. و ساندرز در تایید این موضوع می گوید: کمتر به احساسات افراد اندیشیده و بیشتر به اهداف استراتژیک سازمان فکر کنید. کار شما رسیدن به بالاترین ارزش های شغلی است.

معین کنید چه اقداماتی انجام می دهید

وقتی یک روش مدیریت زمان را انتخاب کردید، در خصوص آن با همکاران خود صحبت کنید. به عنوان نمونه، اگر می خواهید در جلسات حضور نیابید، علت آن را بگویید؛ مثلا اینکه مشغول کار روی موضوع مهم دیگری هستید، یا اینکه اعضای دیگر تیم در جلسه حضور دارند و اکنون تمرکز شما بر موضوع دیگری است و موارد دیگر. یا اگر ضروری است زمان خود را به یک پروژه مهم اختصاص دهید، به همکاران خود ایمیل بفرستید و شرح دهید چرا در آن تاریخ نیستید.

ریسک کنید

شاید نگران این مساله باشید که دیگران جوابگوی مناسبی به روش های شما نباشند. اما ساندرز می گوید اغلب این طور نیست. او معتقد است: بیشتر اوقات این محدودیت در فکر شما هست. وقتی مشتریان من روش های نو را امتحان می نمایند، در 99 درصد از موارد نتیجه مطلوب است. مورگنسترن نیز در تایید این موضوع می گوید: به کار خود ایمان داشته و مطمئن باشید که دیگران نیز نتیجه آن را مشاهده می نمایند. ساندرز می گوید؛ در چنین موقعیتی، افراد دستپاچه شده یا استرس می گیرند تا جایی که ممکن است شما به خاطر اقداماتی که برای مدیریت بهینه زمان خود انجام داده اید، عذاب وجدان داشته باشید. اما باید این اراده را داشته باشید که از این شرایط پریشان بیرون بیاییم.

منبع: الی گشت

به "چگونه حین مدیریت زمان، روابط خوبمان را حفظ کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه حین مدیریت زمان، روابط خوبمان را حفظ کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید