کلبه ای در غبار حاصل تجربیات من و تخیلاتم است

به گزارش نیلی ابزار، یوسف گوهری در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در ایلام گفت: کلبه ای در غبار مجموعه ای از اتفاقات و تجربیاتی است که در دنیای واقعی برای افرادی که با نویسنده آشنا بوده و بی واسطه برای او بازگوکرده اند، رخ داده که من آن را در قالب رمان نوشته ام.

کلبه ای در غبار حاصل تجربیات من و تخیلاتم است

وی ادامه داد: تلاش داشته ام اتفاقاتی که در طول نیم قرن تجربه آموزشی و حضور در عرصه های مختلف تعلیم و تربیت با آنها برخورد کرده ام، را از زبان قهرمانان رمان بیان کنم و مباحث و مسایل مبتلابه جامعه را در قالب این اثر در آورم.

این ناشر ایلامی ادامه داد: کلبه ای در غبار،حاصل تجربیات نویسنده با تخیلات اوست و اتفاقات و حوادث رمان با اندکی تداخل تخیل، واقعی است.

گوهری درخصوص جامعه هدف و مخاطب رمانش گفت: کتاب ها و آثار من و این رمان معمولاً مخاطبان خاصی ندارند. همه افرادی که به اشکال مختلف در پی موفقیت هستند، می توانند مخاطب این کتاب باشند. به بیانی دیگر هر کس که در پی موفقیت است می تواند مخاطب این کتاب باشد.

وی شرح داد: هرگز در پی پیداکردن مخاطب برای کتاب هایم نبوده ام. وظیفه خود را مکتوب کردن و انتشار یافته هایم می دانم.

گوهری با اشاره به اهمیت پیام و اندیشه در آثار ادبی گفت: در این کتاب به مسئله خیانت به عنوان یک واقعیت اجتماعی پرداخته شده است. موضوع دیگر آنکه در درون انسان ها، همیشه دو نیروی خیر و شر وجود داشته است. بدترین انسان ها و خیانتکارترین افراد نیز تمایل دارند تا در مقاطعی خاص، به دیگران کمک کنند. در این اثر، تلاش داشته ام که نشان دهم که باید به افراد کمک کرد تا به تقویت نکات مثبت رفتاری خود بپردازند.

نویسنده کتاب نیکنامان با اشاره به عنصر شخصیت پردازی در این رمان و شخصیت های اصلی و فرعی کتاب گفت: ایده من در ابتدای نگارش، یک داستان پلیسی بود. در ادامه با درهم آمیختن اشخاص و حوادث به نتایج جالبی رسیدم. از آنجا که اغلب آثار مؤثر در ارتباط با مسائل معنوی و روان شناسیِ موفقیت، بر پایه تجارب شخصی است، در ادامه مسیر نگارش رمان را بر این پایه تغییر دادم و نگارش را پیش بردم.

گوهری ادامه داد: نگارش اولیه رمان، در اردیبهشت 1400 به پایان رسید و تا پایان آخرین ویرایش و تغییرات، حدود 21 ماه طول کشید. در این مدت بارها موضوع، شخصیت ها، فضا و گفتگوهای میان افراد تغییرکرد و خاتمه به کتاب حاضر تبدیل و سپس منتشر شد.

به گزارش ایبنا، رمان کلبه ای در غبار، دهمین اثر یوسف گوهری نویسنده و ناشر ایلامی است که نشر چامه سرا به تازگی آن را در 25 فصل و 168 صفحه در 1000 جلد منتشر کرده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "کلبه ای در غبار حاصل تجربیات من و تخیلاتم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلبه ای در غبار حاصل تجربیات من و تخیلاتم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید