پلی استیشن وی آر 2 سال آینده روی کامپیوتر هم قابل استفاده خواهد شد

به گزارش نیلی ابزار، هدست های واقعیت مجازی سونی یا پلی استیشن وی آر (Playstation VR) از زمان عرضه به صورت انحصاری برای کنسول های پلی استیشن در دسترس بودند. همین موضوع باعث شد تا از تمام پتانسیل آن ها استفاده نشده و عناوین کمی برای این هدست ها عرضه شود. این در صورتی است که پلی استیشن وی آر تکنولوژی بسیار زیادی داشته و کیفیت به شدت بالایی دارد.

پلی استیشن وی آر 2 سال آینده روی کامپیوتر هم قابل استفاده خواهد شد

حال با توجه به اینکه اخیراً سیاست های سونی کمی تغییر کرده و بازی های انحصاری خود را برای کامپیوتر هم عرضه کرده است، ما شاهد اخبار جدیدی در مورد هدست پلی استیشن وی آر 2 هستیم. در پست بلاگی که اخیراً در مورد آینده وی آر 2 منتشر شده، شما متوجه خواهید شد که در انتهای پست نوشته شده که سونی در حال کار روی سیستمی است که کاربران بتوانند از وی آر 2 روی کامپیوتر هم استفاده کنند. این قابلیت به زودی به طور کامل به این هدست اضافه خواهد شد و توضیحات بیشتر نیز از آن منتشر می شود.

در این قسمت از بلاگ نوشته شده که وی آر 2 توانایی اجرای برخی بازی های اضافه را روی کامپیوتر خواهد داشت. در نتیجه وی آر 2 به یک هدست کامل واقعیت مجازی کامپیوتر مثل ولو ایندکس (Valve Index) تبدیل نخواهد شد ولی همین موضوع هم یک پیشرفت است. مخصوصاً اینکه این هدست به صورت انحصاری برای پلی استیشن 5 در دسترس بود و افراد زیادی نمی توانستند از آن استفاده کنند.

نکته اینجاست که هدست واقعیت مجازی سونی کیفیت بسیار بالایی دارد. همین موضوع باعث شده تا کاربران دستگاه های دیگر نیز به سمت آن جذب شوند. کیفیت صفحه نمایش این هدست واقعیت مجازی به شدت بالا بوده و از طرفی کنترلرهای خوبی هم دارد در کنار آن قیمت پلی استیشن وی آر 2 مناسب بوده که باعث شده با استقبال خوبی روی پلتفرم خود روبرو شود.

در حال حاضر هدست پلی استیشن وی آر 2 توانایی اتصال به کامپیوتر را دارد. مشکل اینجاست که کامپیوتر به آن دسترسی زیادی نداده و در نتیجه شما نمی توانید با استفاده از کنترلرهای وی آر 2 بازی های مختلف را تجربه کنید. همینطور اینکه تنظیم آن کار دشواری بوده که باعث شده برای استفاده روی کامپیوتر مورد مناسبی نباشد.

حال با خبری که اخیراً منتشر شده، این شرایط تغییر خواهد کرد. برای پشتیبانی از بازی های کامپیوتر سونی باید کاری کند که هدست به طور کامل با محیط کامپیوتر سازگار شده و در نتیجه تمامی قابلیت های آن روی این پلتفرم قابل استفاده باشد. حتی امکان دارد تعداد بازی های پشتیبانی شده کم باشد ولی این هدست تجربه بهتری را روی کامپیوتر به کاربران ارائه خواهد داد.

نکته اصلی اینجاست که قیمت مناسب این هدست، در کنار سخت افزار خوب آن باعث شده ارزش زیادی داشته باشد. هدست وی آر 2 از چیزی مثل کوئست 3 گرانتر است ولی کیفیت سخت افزاری بالاتری داشته و تجربه بهتری را به کاربران ارائه می دهد.

منبع: Rockpapershotgun

منبع: دیجیکالا مگ

به "پلی استیشن وی آر 2 سال آینده روی کامپیوتر هم قابل استفاده خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلی استیشن وی آر 2 سال آینده روی کامپیوتر هم قابل استفاده خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید