پرستاران در صدر لیست اخذ ویزای کاری آلمان

به گزارش نیلی ابزار، کشور آلمان به عنوان یک کشور صنعتی اروپایی برای بسیاری از افراد که به دنبال مهاجرت هستند، جذاب است. اما باید قبل از اقدام به دریافت ویزا، نکات ضروری برای کار در آلمان را بدانید.

پرستاران در صدر لیست اخذ ویزای کاری آلمان

به گزارش نیلی ابزار، مهاجرت در سال های اخیر واژه ای است که بسیار به گوش می رسد، اما مهاجرت انواع مختلفی دارد که یکی از آن ها مهاجرت بدلیل یافتن شغل و درآمد بیشتر است.

حال آلمان می تواند یکی از مقاصدی باشد که افراد برای یافتن شغل جدید به سراغ آن می روند، اما برای این کار شما نیازمند اخذ ویزای کاری هستید که در ادامه به اقدامات لازم جهت اخذ این ویزا اشاره شده است:

چه کسانی به سراغ ویزای کاری آلمان بروند؟

ویزای کار برای تمام افرادی که در زمینه شغلی و تخصصی خود مسلط و حرفه ای هستند و اکنون درجهت پیشرفت تمایل دارند گام های خود را از مرز های کشور فراتر بگذارند بسیار مناسب است. در این راستا 4 شاخه اصلی به همراه تمامی زیرشاخه ها برای متخصصان از طرف دولت فدرال آلمان اعلام شده است که از شرایط پایه ای آن، داشتن سابقه کار مرتبط با رشته و یادگیری زبان آلمانی است. در واقع باید پیش از هر اقدامی، آغاز به کسب اطلاعات اولیه و مشاوره با کارشناسان مجرب نمایند.

از کجا باید آغاز کنیم؟

مهمترین سوال آن است که برای اخذ ویزای کاری آلمان باید از کجا آغاز کرد و چه اقداماتی انجام داد. باید به این نکته اشاره داشت که اولین قدم جهت دریافت جاب آفر تکمیل مدارک و داشتن شرایط اولیه ویزای کار از جمله مدارک شناسایی، تحصیلی و زبان مرتبط با کشور مقصد و در نهایت عقد قرار داد با موسسات معتبر دارای مجوز از وزارت کار و رفاه اجتماعی جهت انجام امور اداری مربوط به مهاجرت است.

استعلام را نباید فراموش کنید

یکی از نکات مهم هزینه لازم برای دریافت ویزای کاری است. با توجه با اینکه این نوع ویزا دارای کارهای جزئی بسیاری است، در نتیجه نمی توان قیمتی و هزینه معینی را برای انواع جاب آفرها عنوان نمود.

درنتیجه بهتر است از موسسات استعلام گرفته گردد، اما به طور کلی حداکثر هزینه ها شامل 2 حقوق دریافتی در کشور مقصد است.

پرستاران در اولویت اخذ ویزا هستند

اما، اینکه در حال حاضر آلمان بیشتر به کدام مشاغل ویزای کاری می دهد، می تواند در سرعت انجام کارهای شما موثر باشد. در حال حاضر برای مشاغل مرتبط با رشته های پرستاری، یاری پرستاری و پیراپزشکی، رشته های فنی مهندسی مانند مهندسی برق، کامپیوتر و IT و مهندسی مکانیک در اولویت هستند، اما سایر مشاغل نیز جهت اعزام نیرو در دسترس موسسات فعال در این زمینه است که برای مطلعی بیشتر، اشخاص متقاضی باید به صورت حضوری با کارشناسان مطلع و عالم به امور، مشاوره داشته تا شرایط هر شخص جداگانه مورد آنالیز قرار گیرد.

از نیروی ایرانی استقبال می گردد

اینکه افراد از چه کشورهایی برای دریافت ویزای کاری اقدام می نمایند نیز می تواند در اخذ آن تاثیر گذار باشد. بالطبع کشورهای اروپایی همه به هوش سرشار و تلاشگری و استعداد ایرانیان اشراف کامل دارند، در نتیجه همواره از نیروهای متخصص کشور ایران استقبال می گردد. گزینش نیرو به طور معمول بین کشورهای روسیه، اکراین، لهستان، رومانی و بعضی از کشورهای آسیای شرقی صورت می گیرد و از آنجا که اقلیت ایرانی در کشور آلمان از سطح بالاترین اقلیت ها هستند ترجیح کارفرما به نیروی کار ایرانی بوده است.

تفاوت ویزای کار (جاب آفر) با ویزای جست و جوی کار (جاب سیکر)

اما، باید دید ویزای کار با ویزای جستجوی کار چه تفاوتی دارد. در بسیاری از موارد افراد به دلیل عدم آشنایی با انواع ویزاها و محدوده آزادی و شرایط این ویزاها به صورت اشتباهی، ویزای جست و جوی کار را با ویزای کار (جاب آفر) اشتباه می گیرند. در حالیکه ویزای جست و جوی کار یک ویزای 6 ماهه است و شخص تنها 6 ماه زمان دارد که برای خود، قرار داد کاری طبق قانون کشور مقصد ارایه دهد در غیر این صورت این ویزا باطل شده و دوباره باید به کشور مبدا برگردد، ولی ویزای کار، بلند مدت است که مثلا به مدت 3 سال، شما با قرار داد کاری معین مهاجرت می کنید و کار و حقوق معینی دارید. موسسات کاریابی بین المللی مجوزدار، ویزای کار ارائه می دهند که هزینه دریافت آن تقریبا با ویزای جست و جوی کار برابری می نماید. درنتیجه نباید فراموش کنید که این دو ویزا با یکدیگر تفاوت بسیاری دارند. از آنجا که ویزای جستجوی کار به طور معمول منجر به اشتغال قانونی نمی گردد، درنتیجه موسسات معتبر کمتر اقدام به اخذ آن می نمایند.

نه به پناهندگی

متاسفانه گزینه پناهندگی برای جامعه ما بد معنی شده است. اما جالب است بدانید طبق آمار و ارقام ما بالغ بر 95 درصد جامعه، معنی واقعی آن را نمی دانند و از عواقب این کار خبر ندارند و یا توسط سود جویان گمراه شده اند.

ما همواره پناهندگی را نفی می کنیم، چرا که غیر قانونی بوده و مستلزم هزینه های زیادی است و در کنار آن هیچ ضمانت و قرار دادی وجود ندارد. از سویی دیگر جهت سختی برای پناهندگی پیش روی افراد قرار می گیرد و شخص، متحمل ضربات روحی جبران ناپذیری می گردد. در نهایت اگر پیروز به اخذ اقامت برای خود و خانواده شوید، شهروند درجه 2 محسوب می شوید.

اما پیشنهاد آن است که با حداقل هزینه ممکن و با کسر از حقوق دریافتی، می توانید با حداقل مدرک تحصیلی و یا مدارک فنی و حرفه ای اقدام به مهاجرت کنید. کار تخصصی و حقوق ثابت داشته باشید، از امکانات بیمه و درمانی بهره مند شوید و اگر تمایل به دریافت اقامت دارید شهروندی شما درجه 1 خواهد بود.

پس بهتر است به موضوع پناهندگی فکر نکنید و از روش قانونی بهره ببرید تا آینده خود و خانواده خود را به خطر نینداخته و با اطمینان مهاجرت کنید.

آمار ایرانی هایی که در آلمان هستند

متاسفانه آمار دقیقی از کشورها و مشاغلی که هموطنان ما در آن فعال هستند وجود ندارد، اما در سابقه 23 ساله موسسه کاریابی بین المللی یونس که به عنوان یکی از اولین موسسات کاریابی مجوزدار در ایران است، آمار چشم گیری از مهاجران ایرانی جهت دریافت مشاغل در خارج از ایران وجود دارد. استقبال اروپاییان از ایرانیان و علاقه ایرانیان جهت انجام مشاغل در عرصه بین المللی باعث شده تا این موسسه، موارد پیروز دریافت جاب آفر زیادی داشته باشد. تمام جامعه ایرانی در آلمان بالغ بر 500 هزار نفر است و همانطور که گفته شد اقلیت قدرتمند و با منزلت اجتماعی خوبی در این کشور محسوب می شوند.

آیا مدرک دیپلم برای مهاجرت، کارایی دارد؟

جواب این سوال مثبت است، موسسه یونس شرایطی دارد که شما با مدرک تحصیلی دیپلم بتوانید اقدام به مهاجرت کاری کنید و ویزای کار بلند مدت قابل تبدیل به اقامت دایم دریافت کنید.

هم کار کنید هم ادامه تحصیل بدهید

موسسه یونس شرایطی را فراهم نموده است که شما می توانید هم کار قانونی داشته باشید و هم ادامه تحصیل بدهید. البته برای اطلاعات بیشتر شما باید با این موسسه در ارتباط باشید.

این اطلاعات توسط آقای مجتبی سپهر مدیر عامل موسسه کاریابی بین المللی یونس که یکی از معتبرترین موسسات کاریابی مجوزدار در ایران است، در اختیار نیلی ابزار قرار داده شده است.

موسسه کاریابی بین المللی یونس: تاسیس سال 1376

وبسایت: www.elovisa.ir

شماره های تماس با موسسه: 88695411 و 88696507

منبع: همگردی

به "پرستاران در صدر لیست اخذ ویزای کاری آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرستاران در صدر لیست اخذ ویزای کاری آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید