شرایط مهاجرت به دبی : راه های مهاجرت به دبی

به گزارش نیلی ابزار، دبی یکی از کشورهای پیشرفته و صنعتی است که بسیاری از افراد علاقمند به مهاجرت به این کشور هستند. ما در ادامه شرایط مهاجرت به این کشور زیبا را همراه با راه و روش های مهاجرت به دبی برای شما عزیزان شرح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

شرایط مهاجرت به دبی : راه های مهاجرت به دبی

شرایط مهاجرت به دبی

شرایط و نحوه مهاجرت به دبی موضوع مورد بحث ماست. از آنجایی که دبی روز به روز در حال پیشرفته و صنعت و اقتصاد این کشور در دنیا به طور شگفت آوری رو به جلو حرکت می کند، خیلی از افراد از سراسر دنیا علاقمند به مهاجرت به دبی و زندگی کردن در این شهر فوق العاده هستند.

باید بدانید این شهر مهاجران زیادی دارد و در واقع تعداد افرادی که از کشورهای دیگر برای زندگی به این شهر آمدند از تعداد افراد بومی دبی خیلی بیشتر هستند و از مهم ترین علت هایی که موجب این مهاجرت می گردد، کار کردن است.

قبل از هر اقدامی برای مهاجرت به دبی باید اطلاعات کافی در مورد نحوه مهاجرت و مدارکی که مورد نیازتان است داشته باشید.

دبی شهری با فرهنگ ها و نژادهای مختلف است. جایی که باید آماده همه این تفاوت ها باشید و تضادهای مختلفی را در کنار هم تجربه کنید.

مهم ترین مساله در پیشرفت اقتصاد این شهر، بر پایه گردشگری و ساخت و سازهای عظیم است و برای کسانی که مایل به سرمایه گذاری و یا کار کردن برای سرمایه گذاران هستند، موقعیت خوبی به شمار می آید.

این شهر از راه های مختلفی مثل مهاجرت کاری، تحصیلی، ازدواج، تجارت به افراد اجازه مهاجرت کردن به شهر را می دهد که افراد باید با توجه به موقعیت ها و شرایطی که دارند اقدام به این کار کنند.

مهاجرت به دبی از طریق کار

هر زمان قصد مهاجرت به دبی را داشتید مدارکی که ضروری است به غیر از گذرنامه ویزای کار که 3 ماه اعتبار داشته باشد نیز ضروری است. داشتن ویزای کار هر چند کوتاه مدت باعث سهولت کار مهاجرت نیز می گردد.

از آنجا که با داشتن کار و ویزای آن تمام امور اقامت شما توسط کارفرما می تواند انجام گردد و شما هم در این مدت تا انجام امور اداری فرایند اقامت می توانید با داشتن همان ویزا، به کار پاره وقت بپردازید.

ساعت کاری 9 ساعت در هر روز است و سی روز مرخصی سالیانه که مطابق قانون کار برای 22 روز آن حقوق محاسبه می گردد. مرخصی اگر استعلاجی باشد حقوقی برای روزهای آن پرداخت نمی کنند.

برای آن هایی که در مورد حقوق کار در دبی پرسش دارند می گردد گفت دست مزد کارکنان با توجه به تخصص و حیطه کاریشان تعریف می گردد ولی تفاوت و مزیت مهم حقوق و کار در دبی معافیت حقوق مهاجران و کارکنان شرکت ها و موسسات از مالیات است که این مسئله باعث شده میزان حقوق دریافتی بهتر از سایر کشورهای منطقه است.

پس در پی مهاجرت به دبی از طریق کار روی درآمد بسیار خوب با توجه به آب و هوای خاص و دیگر مزایایش حساب کنید. فرایندٔ حقوقی مهاجرت به دبی و اقامت از طریق کار در دبی نکات قابل توجه دیگری نیز دارد.

امکان دارد بسکمک از آداب کاری و اجتماعی و اخلاق در دبی با قوانین و آداب شهروندی در ایران تفاوت داشته باشد و از آن ها آگاه نباشید و گاهی فقط یک اشتباه کوچک باعث اخراج شما از آنجا می گردد.

بنابراین اول باید از مشاوران یا ساکنان قدیمی دبی اطلاعات لازم را کسب کرده و در شروع کار همزمان به کار به دیگر ارزش ها خوب نیز توجه کنید که شاید در کشور خودتان بسکمک از آن ها را از یاد برده یا به آن ها بی تفاوت بوده اید.

در دبی شما حقیقتآ زندگی نو و تازه و باطراوتی را شروع خواهید کرد. تا جایی که می توانید از خصوصیات خوب دبی لذت ببرید چون در این جا می توانید همان چیزی باشید که همیشه می خواستید.

جامعه و آداب در دبی به شما اجازه بروز بهترین ارزش های اخلاقی را بدون نگرانی از تاثیر آن ها روی سایر زندگی تان می دهد و حتی به شما کمک می کند که بهتر از چیزی باشید که می خواهید.

مهاجرت به دبی از طریق ازدواج

اگر کسی هستید که قصد مهاجرت به دبی از طریق ازدواج را دارید باید برای اثبات واقعی بودن ازدواج، مدارک لازم را تهیه کرده باشید و به مسئولین این امر در دبی ارائه دهید.

این فرایند با تحویل نسخه کامل قباله به دادگاه شریعت و امور خارجه و دادگستری انجام می گردد. مردان که به دبی مهاجرت کرده اند می توانند همسران خود هم به دبی بیاورند و با درخواست ویزای اقامت برای همسر توسط مرد این کار قانونی خواهد شد.

مردانی که چند همسر دارند فقط برای یکی از آن ها می توانند ویزا و اقامت بگیرند. مدت اعتبار ویزای ازدواج بین یک تا سه سال است. مدت اعتبار ویزای همسران نیز سه سال است.

مهاجرت به دبی از طریق تحصیل

دبی دانشگاه ها و مراکز علمی متعددی دارد و خیلی از دانشگاه های معتبر دنیا شاخه ای در این شهر دارند و با تنوع رشته های مختلف به افراد این امکان را می دهد تا با در نظر دریافت علاقه خود به ادامه تحصیل در دبی بپردازند.

زبان رسمی این شهر عربی است اما از آنجایی که در امور تحصیلی و تجارت از زبان انگلیسی استفاده می گردد همه دانشجویانی که قصد دارند برای ادامه تحصیل به این شهر بیایند باید مدرک زبان آیلتس 6 داشته باشند.

اگر این مدرک را نداشته باشند باید ابتدا در کالج های زبان دبی زبان خودشان را تقویت کنند و بعد وارد دانشگاه شوند که مسلما روال سخت تر و هزینه بیشتری هم دارد.

دانشجوهایی که در مقطع لیسانس در دبی درس می خوانند می توانند 10 ساعت در هفته هم کار کنند و اینگونه بخشی از هزینه های تحصیل شان هم تامین می گردد.

در مورد مقطع فوق لیسانس هم باید بدانید که این افراد بعد از اینکه درسشان تمام شد و تمایل به ادامه تحصیل نداشتند تا یک سال اجازه دارند تا در این شهر شغل مناسب خودشان را پیدا کنند و ویزای تحصیلی شان را به ویزای کاری تغییر بدهند. این دانشجوها در حین تحصیل هم اجازه دارند تا 20 ساعت در هفته کار کنند.

اما برای تحصیل در مقطع دکترا که حدود 3 تا 4 سال طول می کشد، کیفیت تحصیل در این مقطع در سطح بین المللی است و افراد باید پیشینه علمی خوبی به همراه مدرک تافل یا آیلتس داشته باشند و باید حداکثر در طی 14 ترم درسشان را تمام کنند.

برای اقدام به مهاجرت تحصیلی در دبی مدارک اولیه ای مثل عکس رنگی، پاسپورت، آخرین مدرک تحصیلی با ریز نمرات، مدرک زبان و اثبات پشتوانه مالی ضروری است.

مهاجرت به دبی از طریق خرید ملک

در گذشته خرید ملک در دبی یکی از راحت ترین راه های مهاجرت به این شهر به حساب می آمد اما الان شرایط کمی عوض شده و اقامت از این طریق سخت تر شده است.

اما دبی برای سرمایه گذارانی که در این شهر اقدام به خرید ملک می کنند شرایطی برای اقامت در نظر گرفته است. به این شکل که برای مالکان در دبی دو نوع ویزا صادر می گردد که اول به صورت 6 ماهه و بعد 2 ساله است و ارزش ملک برای هر فرد باید از 1 میلیون درهم باشد.

اما باید بدانید که ریسک خرید ملک برای اتباع خارجی در دبی واقعا بالاست و از طرفی فروشنده ها ملکشان را به قیمت های سرسام آور و فوق العاده زیادی به خارجی ها می فروشند و همین موضوع هم باعث شده تا تقاضای مهاجرت به دبی از طریق خرید ملک به شدت کمتر گردد.

منبع: مجله دلگرم

به "شرایط مهاجرت به دبی : راه های مهاجرت به دبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط مهاجرت به دبی : راه های مهاجرت به دبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید