پذیرش به وسیله کنکور تجربی، کارشناسی ترین روش تربیت پرستار

به گزارش نیلی ابزار، دبیر کل خانه پرستار ایران گفت: در حال حاضر باید خدمات پرستاری به صورت تخصصی به بیماران ارائه شوند.

پذیرش به وسیله کنکور تجربی، کارشناسی ترین روش تربیت پرستار

محمد شریفی مقدم گفت: در حال حاضر در کشورهای مختلف جهان گروه های پرستاری مانند هوشبری، اتاق عمل و پرستاری در سطح تخصص مشغول به ارائه خدمات مراقبتی به بیماران و مراجعه نمایندگان به مراکز درمانی هستند.

او گفت: پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی آن هم به صورت بدون کنکور و حتی به وسیله دیپلم رشته علوم انسانی یک کار غیر کارشناسی محسوب می گردد و این گونه اقدامات در آینده به نوعی می تواند تهدید نماینده سلامت بیماران باشد.

او اضافه کرد: بیشترین خدماتی که مردم و بیماران در بیمارستان ها و مراکز درمانی دریافت می نمایند از گروه پرستاری مانند خود همکاران پرستار، هوشبری و اتاق عمل است. معتقدم که این گونه افراد باید به وسیله کنکور تجربی وارد دانشکده های گروه پرستاری شده و تربیت شوند. در حال حاضر پرستاران فارغ التحصیل و بیکار در سراسر کشور هستند که در دانشکده های گروه پرستاری و در مقاطع لیسانس به بالا تحصیل نموده اند.

او گفت: در یک برهه ای از زمان که کشور دچار کمبود نیرو در حوزه سلامت بود، در مقطع کاردانی اقدام به پذیرش دانشجو در رشته های مختلف از جمله گروه پرستاری شده بود، اما در حال حاضر باید ارائه خدمات به صورت تخصصی به بیماران انجام گردد.

نیلی ابزار علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "پذیرش به وسیله کنکور تجربی، کارشناسی ترین روش تربیت پرستار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پذیرش به وسیله کنکور تجربی، کارشناسی ترین روش تربیت پرستار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید