پدیده بساز و بفروشی در سینما ، خطر در کمین فیلم های کمدی

به گزارش نیلی ابزار، مدیر پردیس سینمایی آزادی با اشاره به اینکه جدول اکران سینماها تا آخر سال با تعداد زیادی فیلم کمدی وضع خوبی خواهد داشت، از ادامه این شرایط و احتمال پس زدن مخاطب ابراز نگرانی کرد.

پدیده بساز و بفروشی در سینما ، خطر در کمین فیلم های کمدی

به گزارش نیلی ابزار، سجاد نوروزی درباره اختلاف زیاد تعداد مخاطبان فیلم های در حال اکران که حتی سبب نگرانی برخی صاحبان فیلم های در نوبت نمایش برای اکران فیلم های جدیدتر شده و نیز انتقادهایی درباره کم بودن سانس اکران برخی فیلم ها بیان نمود: در حال حاضر نزدیک به 15 فیلم روی پرده در حال اکران هستند و بیشتر مجموعه های سینمایی به این تعداد، سالن ندارند و پردیسی مثل آزادی نمی تواند تمام فیلم ها را اکران کند و مجبور به انتخاب است اما مشکل برخی فیلم های روی پرده از جمله فیلم های ارگانی کمبود سانس نیست.

او با اشاره به اینکه پردیس سینمایی مگامال سرگروه فیلم بابا سیبیلو گفت: این سینما یک سالن خود را با سانس کامل در اختیار این فیلم قرار داده بود و در هفته اول اکران فقط 15 میلیون تومان بلیت فروخت اما همین که تبلیغات فیلم را آغاز کردند فروش هم افزایش پیدا کرد؛ بنابراین مشکل اصلی در تبلیغات است نه تعداد سانس. البته در گذشته تعداد سانس های نمایش دهنده یک فیلم معین نماینده بود ولی الان این طور نیست.

وی یاداور شد: سال 1398 که فیلم های سرخپوست و شبی که ماه کامل شد در یک زمان اکران شدند، تعداد سانس ها معین نماینده بود اما در حال حاضر به علت فاصله زیادی که بین فیلم اول جدول فروش با فیلم دوم وجود دارد، بحث کردن درباره سانس یک شوخی است.

نوروزی درباره پیش بینی خود از اکران در ماه های آینده گفت: سینماها در سیطره آثار کمدی است و تا چند ماه آینده هم این شرایط ادامه خواهد داشت بخصوص آنکه فیلم های غیرکمدی مهمی هم در چند وقت اخیر چندان زیاد ساخته نشده است.

تصویری از فیلم گیجگاه

در حالی که از آن طرف، فیلم هتل مسعود اطیابی و محمد شایسته ساخته شده، جلبک قرار است به وسیله سازندگان فسیل (کریم امینی و ابراهیم عامریان) ساخته گردد، کمدی شهر هرت از محمدحسین فرح بخش به زودی اکران می گردد، ویلای ساحلی کیانوش عیاری در راه است و گیجگاه با بازی حامد بهداد هم کمدی دیگری است که همگی می توانند مخاطب خوبی را جذب نمایند و به نظرم تا آخر سال با این کمدی ها وضع سینما خوب باشد.

او در ادامه اظهار کرد: البته من شخصا از این اتفاق شادمان نیستم چون اگر ارزش گذاری حرفه ای داشته باشیم باید بدانیم که این ترکیب برای سلیقه مخاطب کافی نیست و باید در سبد اکران، فیلم هایی از ژانرهای دیگر هم داشته باشیم. هرچند الان هم تا حدودی این تنوع را داریم ولی آن ها فیلم هایی نیستند که مخاطب را جذب نمایند.

وقتی در سال 1398 فیلم سرخپوست اکران شد، یک ملودرام معمایی بود که همزمان با آن فیلم اکشن - امنیتی شبی که ماه کامل شد و بعد هم فیلم پلیسی متری شیش و نیم روی پرده رفت و تنوع خوبی در اکران وجود داشت ولی در حال حاضر چنین چیزی وجود ندارد. ما الان فیلمی مثل پوست شیر را در سینما کم داریم و اگر شرایط به همین شکل ادامه پیدا کند بعد از مدتی مخاطب این کمدی ها را پس می زند.

وی اضافه نمود: با این حال باید از سازندگان فیلم فسیل به خاطر رعایت استانداردهای فیلمسازی تشکر کرد که اسیر طماعی های رایج این نوع فیلم ها نشدند. متاسفانه برخی فیلمسازان در سینما رویه بساز بفروش ها را در پیش گرفته اند و به سراغ یک مسیر سهل الوصول در فراوری می روند که بیشترین صرفه مالی را برایشان داشته باشد؛ به همین علت خیلی نمی توان مسئله محدودیت در صدور پروانه ساخت را عامل کم کاری در ساخت ژانرهای متنوع دانست.

ناگفته های بازیگر پرفروش ترین فیلم سال ایران | من از قبل عدد فروش را می دانستم

منبع: همشهری آنلاین

به "پدیده بساز و بفروشی در سینما ، خطر در کمین فیلم های کمدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پدیده بساز و بفروشی در سینما ، خطر در کمین فیلم های کمدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید