وصی قانونی گلابدره ای ناشر آثار او شد، مؤسسه فرهنگی گلابدره ای منتظر مجوز

به گزارش نیلی ابزار، خبرنگاران: وصی قانونی زنده یاد محمود گلابدره ای از کسب مجوز دالمن برای سامان دادن به نحوه چاپ آثار گلابدره ای خبر داد و گفت: قرار است مؤسسه ای فرهنگی برای این نویسنده با مشارکت مسئولان فرهنگی راه اندازی شود.

وصی قانونی گلابدره ای ناشر آثار او شد، مؤسسه فرهنگی گلابدره ای منتظر مجوز

علی خلیلی، وصی قانونی زنده یاد محمود گلابدره ای، در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی نیلی ابزار، با اعلام اینکه انتشارات دالمن به منظور انتشار آثار گلابدره ای در هفته اخیر از وزارت ارشاد مجوز فعالیت خود را کسب کرده است، گفت: این انتشارات در نظر دارد تا با بررسی عملکرد ناشران دیگری که به چاپ کتاب های گلابدره ای اقدام می کنند، آثار منتشر نشده از این نویسنده را به چاپ برساند.

وی ادامه داد: پیش از این نیز ناشران متعددی کتاب های این نوینسده را چاپ می کردند، اما گاه تخلفاتی در عملکرد آنها مبنی بر پرداخت حق مؤلف دیده می شد. با بررسی عملکرد ناشران در این خصوص قرار است توافق نامه چاپ آثار گلابدره ای با ناشرانی که تخلفی انجام ندادند، ادامه داشته باشد، اما چاپ برخی از آثار توسط ناشرانی که در حق این نویسنده کوتاهی کردند، از آنها گرفته و توسط انتشارات دالمن به چاپ خواهد رسید.

وصی قانونی زنده یاد محمود گلابدره ای به فعالیت های انتشارات دالمن اشاره کرد و یادآور شد: قرار است تعدادی از آثار منتشر نشده این نویسنده بررسی و بعد از تأمل و جمع آوری کلی، توسط این انتشارات به چاپ برسد. این پیرمرد 70 سال آرزوی چاپ کتاب هایش را داشت، اما متأسفانه بعد از درگذشت او خبرهای خوشی از چاپ آثارش را از گوشه و کنار می شنویم.

خلیلی در ادامه از تأسیس مؤسسه فرهنگی محمود گلابدره ای خبر داد و اضافه نمود: قرار است که با همکاری مسئولان فرهنگی در وهله نخست بنیاد حفظ آثار گلابدره ای ایجاد شود و بعد از آن با موافق مسئولان مؤسسه فرهنگی این نویسنده راه اندازی خواهد شد. سامان دادن به آثار او، تجمیع آثار چاپ نشده و برگزاری مراسمات مختلف از جمله برنامه های این مؤسسه فرهنگی خواهد بود. راه اندازی آن در حد طرح مطرح شده است و در حال حاضر منتظر جواب اولیه مسئولان هستیم.

منبع: تسنیم

به "وصی قانونی گلابدره ای ناشر آثار او شد، مؤسسه فرهنگی گلابدره ای منتظر مجوز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وصی قانونی گلابدره ای ناشر آثار او شد، مؤسسه فرهنگی گلابدره ای منتظر مجوز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید