ورود خودروهای دو دیفرانسیل به جنگل های هیرکانی را متوقف کنید

به گزارش نیلی ابزار، کانون جهانگردی و اتومبیلرانی بعد از یک ماه از ثبت جهانی جنگل های هیرکانی اقدام به برگزاری رالی با خودروهای دودیفرانسیل نموده است مدیر پروژه ثبت جهانی نیز خواهان حذف این اتومبیل ها شد.

ورود خودروهای دو دیفرانسیل به جنگل های هیرکانی را متوقف کنید

مهر: در روزهای اخیر کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران ، تنها بعد از یک ماه از ثبت جهانی جنگل های هیرکانی که با کوشش سازمانهای مختلفی از جمله محیط زیست، منابع طبیعی و سازمان میراث فرهنگی پس از سالها کوشش انجام شد، تبلیغی را در فضای مجازی انتشار داده که در آن ذکر نموده رالی با خودروهای دو دیفرانسیل در جنگل های هیرکانی از 26 تا 28 مرداد ماه برگزار می گردد . آغاز آن نیز از پارکینگ مجموعه ورزشی دیزینریال طالقانی، قزوین، تنکابن، متل قو و کلاردشت خواهد بود در این تور که به مناسبت ثبت جهانی جنگل های هیرکانی برگزار می گردد ورود برای همه دارندگان خودروهای دو دیفرانسیل آزاد اعلام شده است. این موضوع واکنش مسئولان مختلف محیط زیست به غیر از سازمان میراث فرهنگی را در پی داشت.

تا اینکه مدیرمحلی پروژه ثبت جهانی جنگل های هیرکانی در نامه ای که رونوشت آن را به سازمان محیط زیست، سازمان جنگل ها ، میراث فرهنگی و مدیران دیگر پروژه ثبت جهانی جنگل های هیرکانی ارسال نموده، خطاب به کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران نوشته است: آگهی برگزاری رالی دو دیفرانسیل به مناسبت ثبت جهانی جنگل های هیرکانی موجب تعجب و نگرانی مسئولان مرتبط و علاقه مندان محیط زیست شده است. از آنجایی که ثبت این اثر طبیعی بی نظیر پس از سالها کوشش به منظور شناسایی به جهانیان و حفاظت همه جانبه از آن بوده است، برگزاری رالی با این اتومبیل ها در تضاد با اهداف ثبت این اثر ارزشمند است.

بنابراین ضمن درخواست از همه سازمانها ها ، گروهها و اشخاص به حساسیت و توجه بیش از پیش به این موضوه و ارج نهادن به کوششها پیشنهاد می گردد، تور گردشگری مذکور با هدف معرفی ارزش های جنگل های هیرکانی و پاکسازی مناطق مورد نظر، با حذف اتومبیل های دو دیفرانسیل در محدوده جنگل های هیرکانی برگزار گردد.

بخش جالب ماجرا اینجاست که کانون جهانگردی و اتومبیلرانی یکی از بخش های زیر مجموعه سازمان میراث فرهنگی است گویا مسئولان این سازمان، مدیران زیرمجموعه خود را هنوز درباره اهمیت جنگل های هیرکانی توجیه ننموده اند.

در این باره محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور گفت: من با مسئولان کانون صحبت نموده ام آنها گفتند که بخش خصوصی این پیشنهاد را داده و به صورت خودجوش عمل نموده است. ما هم تاکید کردیم هر آنچه که مربوط به بخش حفاظتی و یا جنگل ها می گردد را باید با ما در میان بگذارند در حال صحبت هستیم تا یا این خودروها حذف گردد و یا رالی.

منبع: توریسم آنلاین

به "ورود خودروهای دو دیفرانسیل به جنگل های هیرکانی را متوقف کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود خودروهای دو دیفرانسیل به جنگل های هیرکانی را متوقف کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید