نکات طلایی درباره کرونای نو اومیکرون

به گزارش نیلی ابزار، خبرنگاران : نکاتی را درباره اومیکرون این نوع مرگبار سویه کووید باید بدانید که تعدادی از کشورها از جمله بریتانیا، ایتالیا و سنگاپور را مجبور نموده است که سفر از آفریقای جنوبی و سایر کشورهای منطقه را محدود نمایند.

نکات طلایی درباره کرونای نو اومیکرون

کرونای تازه اومیکرون نام دارد که هشدارهای زیادی درباره این نوع کرونا داده می گردد.

به گزارش نیلی ابزار، با بازگشایی دنیا پس از گذشت 18 تا 20 ماه از آغاز پاندمی کووید 19 و قرنطینه ها، نوع تازهی از ویروس کرونا موسوم به B.1.1.529، که به عنوان سویه Omicron شناخته می گردد، در آفریقای جنوبی شناسایی شده است. این موضوع جامعه علمی را نگران نموده است، زیرا آنها نگرانند که این نوع تازه می تواند باعث شیوع بیماری در چندین کشور گردد و بار دیگر سیستم های بهداشتی را فلج کند.

در اینجا ضروری است نکاتی را در خصوص این نوع مرگبار سویه کووید بدانید که تعدادی از کشورها از جمله بریتانیا، ایتالیا و سنگاپور را مجبور نموده است که سفر از آفریقای جنوبی و سایر کشورهای منطقه را محدود نمایند.

1. به گفته مقامات بهداشت آفریقای جنوبی، نوع اُمیکرون جهش های بسیار بیشتری از آنچه دانشمندان انتظار داشتند، دارد، به ویژه پس از موج سوم شدید، که به وسیله نوع دلتا ایجاد شد. بسیاری از جهش ها موجب فرار از مصونیت و قابلیت انتقال پذیری بیشتر می شوند.

2. نوع اُمیکرون دارای تعداد زیادی جهش در پروتئین اسپایک خود است که نقش کلیدی در ورود ویروس به سلول های بدن انسان دارد. این سویه به طور کلی دارای 50 جهش است، از جمله بیش از 30 جهش تنها روی پروتئین اسپایک که هدف بیشتر واکسن های فعلی کووید است.

3. سازمان بهداشت دنیای گفته است که چند هفته طول می کشد تا تأثیر نوع تازه را درک کنیم. دانشمندان گفته اند که این سویه جهش یافته ترین نسخه تا به امروز است، به این معنی که واکسن هایی که با استفاده از سویه اصلی ووهان در چین طراحی شده اند، ممکن است خیلی مؤثر نباشند.

4. هنوز برآورد هایی در خصوص منشأ این سویه وجود دارد. به گفته فرانسوا بالوکس، مدیر مؤسسه ژنتیک کالج دانشگاه لندن، سویه تازه احتمالاً در طول ابتلاء یک فرد دچار نقص سیستم ایمنی، مثلاً یک بیمار مبتلا به HIV/AIDS درمان نشده، تکامل یافته است.

منبع: رکنا

به "نکات طلایی درباره کرونای نو اومیکرون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات طلایی درباره کرونای نو اومیکرون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید