نورا مجوز انجام آزمایش انسانی را اخذ کرد!

به گزارش نیلی ابزار، دیجیاتو نوشت: طبق گزارشی پس از دریافت تأییدیه سازمان غذا و دارو، ارزش این استارتاپ به اندازه قابل توجهی افزایش پیدا نموده است.

نورا مجوز انجام آزمایش انسانی را اخذ کرد!

نورا، استارتاپ ایمپلنت مغزی ایلان ماسک که دو سال پیش در دوره جمع آوری سرمایه خصوصی خود نزدیک به 2 میلیارد دلار ارزش داشت، اکنون براساس گزارشی، از نظر معاملات صورت گرفته ارزشی در حدود 5 میلیارد دلار دارد.

استارتاپ متعلق به ایلان ماسک اوایل ماه جاری پیروز شد تا مجوز آزمایش بالینی انسانی خود را از سازمان غذا و داروی (FDA) دریافت کند و رویترز در گزارش خود ذکر می نماید که همین موضوع باعث شده است ارزش نورا از آن موقع به مقدار قابل توجهی افزایش پیدا کند.

چالش های پیش روی نورا برای تجاری سازی ایمپلنت خود

بااین حال به گفته کارشناسان، نورا هنوز چندین سال تا زمان دریافت مجوز استفاده تجاری از ایمپلنت مغزی خود فاصله دارد. به گفته کیپ لودویگ، مدیر برنامه مهندسی عصبی مؤسسه ملی بهداشت ایالات متحده (NIH)، در خوشبینانه ترین حالت، تجاری سازی ایمپلنت مغزی Neuralink حداقل 10 سال دیگر طول خواهد کشید.

این استارتاپ بعلاوه با چالش های دیگری مانند تحقیقات فدرال به علت سوء استفاده از میمون ها روبرو است.

رویترز براساس یک ایمیل، در ادامه گزارش خود شرح می دهد که پس از دریافت تأییدیه FDA، نورا در پی فروش سهام خود با قیمت 55 دلار به سرمایه گذاران خصوصی بود که ارزش کلی اش را به 7 میلیارد دلار می رساند. بااین حال نمی دانیم این استارتاپ متعلق به ایلان ماسک پیروز به فروش سهامش با این قیمت شده است یا خیر. ارزش کنونی 5 میلیارد دلار براساس معاملات صورت گرفته است.

ماسک برای پروژه ایمپلنت مغزی نورا ایده های بلندپروازانه ای دارد و می گوید از این تراشه می توان برای درمان چاقی، اوتیسم، افسردگی و اسکیزوفرنی در افراد سالم و ناتوان یاری گرفت. او حتی او مدعی شده است که از این فناوری می توان برای وب گردی یا تله پاتی نیز استفاده کرد.

در آخر باید اشاره نمود که شرکت Synchron نیز در سال 2021 پیروز شد مجوز مربوط به آزمایش رابط مغز و کامپیوتر خود را از FDA دریافت کند و سال گذشته اولین پروژه کاشت تراشه خود را روی یک بیمار آمریکایی انجام داد.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "نورا مجوز انجام آزمایش انسانی را اخذ کرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نورا مجوز انجام آزمایش انسانی را اخذ کرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید