نخستین رویداد ملی طراحی خودروی پرنده برگزار می گردد

به گزارش نیلی ابزار، خبرگزاری خبرنگاران-نخستین رویداد ملی طراحی خودروی پرنده در دو فاز در اسفندماه 1400 و شهریورماه 1401 در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می گردد.

نخستین رویداد ملی طراحی خودروی پرنده برگزار می گردد

به گزارش خبرگزاری نیلی ابزار به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر این مسابقه با هدف طراحی خودروی پرنده برای توسعه حوزه حمل ونقل پیشرفته برگزار خواهد شد.

این رویداد در دو بخش همزمان برگزار می گردد که بخش اول شامل مسابقه طراحی و ساخت مدل کوچک مقیاس در راستای ایجاد فضای رقابتی علمی در جامعه دانشگاهی و صنعتی کشور است و بخش دوم، مجموعه ای از اقدامات ترویجی شامل اجرای برنامه های رسانه ای و برگزاری نشست های تخصصی پیرامون برطرف موانع بهره برداری از صنعت هوانوردی عمومی و تاکسی هوایی در کشور است.

این دوره از مسابقات در دو فاز برگزار می گردد که در فاز اول، طراحی مفهومی وسیله مورد نظر، به وسیله شرکت نمایندگان انجام می گردد. طراحی فرآیند های مسابقاتی، حاصل 9 ماه مطالعه و مشورت با اساتید و صاحبنظران این حوزه به وسیله تیم برگزاری رویداد اجرا شده است. آغاز این فاز با فراوری و انتشار تبلیغات در سطح کشور و برگزاری افتتاحیه همراه است. فاز اول رویداد از بهمن 1400 تا شهریور 1401 برگزار خواهد شد و بازه ثبت نام آن 20 اسفندماه 1400 به خاتمه می رسد.

پس از اتمام ثبت نام، آموزش و راهنمایی تیم های شرکت نماینده به وسیله اساتید در دستور کار قرار می گیرد. پس از دریافت پروپوزال و گزارش های پیشرفت، گزارش و ارائه نهایی به وسیله تیم ها، اعضای هر تیم برای دفاع از طرح خود در جلسه ای با حضور داوران، نمایندگان نهاد های ذی ربط و سرمایه گذاران حاضر می شوند. در نهایت پس از داوری طرح ها، تیم های برتر تعیین شده و در مراسم اختتامیه، اهدای جوایز اجرا شده و برنامه فاز دوم رویداد اعلام می گردد.

در فاز دوم به طرح ها و ایده های برگزیده در فاز اول یاری و تسهیلات لازم برای ساخت نمونه کوچک مقیاس داده می گردد. در این مرحله شرکت های صنعتی نیز جزء جامعه هدف مسابقه قرار می گیرند و می توانند با حمایت از یک طرح و یا طراحی و ساخت یک محصول نو در مسابقه شرکت نمایند. این مسابقه سبب می گردد تا تیم ها در مرحله طراحی سعی نمایند تا طرحی مبتنی بر توانمندی های صنعتی کشور ارائه دهند.

بعلاوه در این مسابقه سرمایه گذارانی که مشاهده نمونه ساخته شده طرح برای آن ها اهمیت زیادی دارد به سرمایه گذاری تشویق خواهند شد، تیم های شرکت نماینده در مسابقه طراحی احساس جدی بودن و نتیجه گرایی پیدا می نمایند، این مسابقه بستری فراهم می نماید تا توانمندی های دانشگاهی و صنعتی کشور در یک حوزه فناوری پیشرفته به چالش کشیده شده و نقاط قوت و ضعف بخش های مختلف نمایان میگردد. در این مسابقه ارتباط بین تیم های علمی قوی و شرکت های صنعتی شکل می گیرد که می تواند زمینه همکاری های بعدی را فراهم کند.

نخستین رویداد ملی طراحی خودروی پرنده به وسیله موسسه تحقیقات فنی مهندسی عماد امیرکبیر با همکاری پژوهشکده شهید رضایی دانشگاه صنعتی شریف و با حمایت و پشتیبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری، موسسه دانش بنیان برکت، بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "نخستین رویداد ملی طراحی خودروی پرنده برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین رویداد ملی طراحی خودروی پرنده برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید