عمران خان امروز به عربستان می رود

به گزارش نیلی ابزار، عمران خان، نخست وزیر پاکستان، پس از سفر روز یکشنبه خود به ایران، خاطرنشان کرد که تصمیم دارد به عنوان بخشی از کوشش ها برای ایجاد صلح و ثبات در منطقه و ایجاد صلح و دوستی میان تهران و ریاض امروز (سه شنبه) به عربستان سعودی سفر کند.

عمران خان امروز به عربستان می رود

عمران خان

به گزاش رسانه های محلی ، نخست وزیر پاکستان که روز 13 اکتبر (21 مهر ماه) با هدف افزایش صلح و امنیت در منطقه به ایران سفر کرد و با سران این کشور دیدار و گفت و گو داشت، با توجه به رایزنی های اخیر خود با دیگر رهبران کشورهای منطقه، با رهبری عربستان سعودی نیز دیدار خواهد نمود. روابط دو جانبه و سایر تحولات منطقه ای نیز بخشی از این بحث و گفت و گوها را تشکیل می دهد.

پاکستان و عربستان سعودی، روابط برادرانه و محبت آمیز ای با یکدیگر دارند که بر اعتماد و تفاهم متقابل، همکاری نزدیک و سنت پایدار حمایت از یکدیگر بنا شده است.

عربستان

این سومین سفر عمران خان به عربستان سعودی در امسال خواهد بود. دیدارهای قبلی وی در ماه مه و سپتامبر امسال صورت گرفته است. محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان نیز در ماه فوریه امسال به پاکستان سفر نموده است.

پاکستان

تحلیلگران پاکستان نیز در این باره می گویند: اینکه ایران و عربستان هر دو می خواهند اختلافات خود را به صورت مسالمت آمیز حل نمایند بسیار خوب است و پاکستان نیز نقش مثبتی در این زمینه ایفا می نماید. با این وجود ایالات متحده خواستار حل اختلافات میان ایران و عربستان سعودی نیست اما در موقعیت فعلی تنها خواسته اش عدم تشدید تنش ها در منطقه است.

متخصصان بر این باورند که عمران خان به عنوان یک رهبر نوظهور مسلمان، باید نقش خود را برای حل و فصل اختلافات بین امت مسلمان ایفا نماید. پاکستان برای میانجیگری بین ایران و عربستان سعودی ابراز تمایل نموده است و این درخواست ناشی از نگرانی های پاکستان در خصوص صلح منطقه ای است.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "عمران خان امروز به عربستان می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمران خان امروز به عربستان می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید