ظرفیت مناسب اردبیل برای توسعه گردشگری سلامت

به گزارش نیلی ابزار، رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: در استان پتانسیل های خوبی در حوزه های مختلف به ویژه در حوزه سلامت وجود دارد که بهره مندی از آن می تواند علاوه بر توسعه گردشگری، اشتغالزایی و کسب درآمد و ارزآوری را به دنبال داشته باشد.

ظرفیت مناسب اردبیل برای توسعه گردشگری سلامت

به گزارش نیلی ابزار، مهران اوچی اردبیلی در حاشیه بازدید فرماندار بیله سوار مغان از مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاد دانشگاهی اردبیل اظهار کرد: با توجه به اهمیت رونق و توسعه توریسم در استان و ساماندهی این بخش، جهاد دانشگاهی نگاه ویژه ای به ظرفیت های استان دارد.

وی با اشاره به اینکه کیفیت خدمات در فعالیت های جهاد دانشگاهی اصلی مهم و اساسی است، توضیح داد: با توجه به طرح مطالعاتی انجام گرفته بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر از مرز بیله سوار تردد می نمایند که 30 درصد آنها به قصد سلامت وارد استان می شوند.

رئیس جهاد دانشگاهی اردبیل با اشاره به اینکه روزانه بیش از 800 نفر به قصد سلامت وارد استان می شوند، اظهار داشت: ساماندهی حوزه گردشگری سلامت استان اردبیل در دو فاز اجرا خواهد شد. در فاز اول ساماندهی مرز بیله سوار با ایجاد سامانه اینترنتی به معرفی تمام توانمندی های مراکز درمانی، بیمارستانی و اقامتی و خدمات قابل ارائه انجام می گیرد.

اوچی اردبیلی با بیان اینکه در فاز دوم از پتانسیل جهاد دانشگاهی در جمهوری آذربایجان برای جذب توریست و تعامل سازنده در زمینه های درمانی و گردشگری استفاده خواهد شد، یادآور شد: برای تحقق توسعه گردشگری ضروری است تمام نهادهای متولی، همکاری لازم را با جهاد دانشگاهی داشته باشند تا گام های خوبی برای استان و استفاده بهینه از ظرفیت های منحصر به فرد آن برداشته گردد.

وی توضیح داد: اگر با کار تیمی و مشارکت بعضی از نیازها را رفع و از ظرفیت های استان استفاده کنیم، شاهد پیشرفت استان اردبیل خواهیم بود.

عضو هیأت علمی جهاد دانشگاهی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در راستای توسعه فعالیت های خود در زمینه سلامت باروری و جذب گردشگران خارجی سلامت، در کوشش است مجتمع درمانیHealth Tourism را با رعایت استانداردهای مناسب در استان احداث و راه اندازی کند.

اوچی اردبیلی به فعالیت های جهاد دانشگاهی در زمینه شناسایی و فرآوری گیاهان دارویی اشاره و توضیح داد: با توجه به وجود گیاهان دارویی در شهرستان بیله سوار، می توانیم از این ظرفیت در توسعه بخش توریسم درمانی و توسعه اشتغال منطقه استفاده کنیم.

توسعه گردشگری سلامت نیازمند توجه است

در این بازدید فرماندار بیله سوار مغان با بیان اینکه فعالیت جهاد دانشگاهی در حوزه درمان ناباروری نقش مهمی در حوزه گردشگری سلامت استان دارد، گفت: با نیازسنجی مناسب و توجه دقیق این نهاد به نیازهای این حوزه، فعالیت های خوب و قابل قبولی در استان شروع شده است.

حسین قبادی با بیان اینکه ساماندهی گردشگران ورودی از مرز بیله سوار مغان و توسعه توریسم سلامت نقش اساسی در استفاده بهینه از پتانسیل های موجود برای پیشرفت استان دارد، اظهار کرد: در حال حاضر راه اندازی سامانه اینترنتی در حال آنالیز است تا بیماران خارجی که به قصد سلامت وارد استان می شوند اطلاعات پزشکی خود را وارد و با توجه به اطلاعات وارده، برای درمان به مرکز درمانی و پزشک مناسب راهنمایی شوند. همچنین بیماران می توانند به وسیله این سامانه روند درمان و گزارش های پزشکی خود را دریافت نمایند.

وی تحقق این امر را موجب پاسخگویی مناسب به مطالبات اتباع خارجی جهت بهره مندی از پتانسیل های درمانی استان عنوان و اظهار داشت: سامان دهی مرز بیله سوار که از ظرفیت های استان اردبیل محسوب می گردد می تواند نقش مهمی در احیای حوزه گردشگری سلامت استان ایفا نماید.

قبادی در ادامه از جهاد دانشگاهی به عنوان نهادی مورد اعتماد در کشور نام برد و اضافه نمود: این نهاد می تواند در پیشبرد اهداف توسعه ای و برنامه های مورد نظر و توسعه گردشگری سلامت شهرستان بیله سوار ورود نموده و نقش تأثیرگذاری داشته باشد.

وی ادامه داد: به منظور استفاده از ظرفیت های پزشکی و گردشگری استان، می توان به جهاد دانشگاهی اعتماد کرد و همکاری های لازم را با آن انجام داد.

در این بازدید حسین قبادی، فرماندار بیله سوار مغان از بخش های مختلف مرکز درمان ناباروری قفقاز بازدید و در جریان فعالیت های آن نهاده شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ظرفیت مناسب اردبیل برای توسعه گردشگری سلامت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت مناسب اردبیل برای توسعه گردشگری سلامت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید