خبرنگاران قالیباف: آینده برجام به پاسخ آمریکا بستگی دارد

به گزارش نیلی ابزار، مسکو - خبرنگاران - محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت که آینده برجام وابسته به پرسشی است که پاسخ آن نزد آمریکاست.

خبرنگاران قالیباف: آینده برجام به پاسخ آمریکا بستگی دارد

به گزارش نیلی ابزار از مسکو قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی ایران عصر روز دوشنبه در نشست با اندیشمندان انستیتوی شرق شناسی روسیه توضیح داد، اگر قرار است دیگران از برجام نفع ببرند و ایران تنها بازنده آن باشد، چگونه یک توافق می تواند پایدار باشد.

وی گفت :حرف ایران برطرف همه تحریم هاست بطوری که مردم اثر ان را در زندگی خود ببینند و در صورتی که این اتفاق نیفتد ایران همچنان چارچوب برجام را حفظ خواهد نمود اما در قالب موارد 36 و 37 آن فرایند کاهش تعهدات خود را به طور جدی ادامه خواهد داد و از جمله در روز 21 فوریه بازرسی های آژانس از تاسیسات هسته ای ایران را سطح تعیین شده در توافقنامه پادمان محدود خواهد نمود.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایران به دنبال توسعه همکاری های منطقه ای با کشورهای دوست از جمله روسیه در محیط پر تنش منطقه است.

قالیباف گفت : ایران و روسیه از گذشته تا به حال همکاری های راهبردی خود در حوزه های مالی، انرژی، حمل و نقل، فناوری، علمی و همچنین سلامت و بهداشت را حفظ نموده اند.

وی همچنین گفت: ما امروز شاهد یک نهضت دنیای هستیم که هدف از آن کاستن از توان امریکا برای تحمیل یک جانبه منافع و دیدگاه های خود بر دیگر بازیگران دنیای است.

وی گفت:دوران انفعال و بی عملی در خصوص مسائل عمده دنیای به سرانجام رسیده و در صورت مشارکت خردمندانه و فعالانه می توان به سمت دنیای حرکت کرد که در آن بی ثباتی، آشوب، بی عدالتی و فقر رو به زوال و همکاری، ثبات و عدالت رو به رشد باشد.

قالیباف توضیح داد: آنچه نوید بخش این است که این شرایط می تواند با سرعت زیاد حاکم گردد این است که قرن 21 قرن آسیا خواهد بود و مرکز ثقل قدرت در دنیا در حال انتقال به جغرافیایی است که سابقه کمتری در ستمگری و استعمار و سابقه ای قوی تر در انسان دوستی، صلح و معنویت دارد.

وی اضافه کرد: ایران بدون تردید تصمیم گرفته است نقش تاریخی خود را در ساختن آینده ایفا نماید و به همین دلیل به دنبال معماری فصل نوینی از راهبردها در روابط خارجی است و سفر به مسکو بخشی از کوشش برای ساختن این آینده متفاوت است.

قالیباف در نخستین سفر خارجی خود به عنوان رییس مجلس شورای اسلامی، در راس هیاتی پارلمانی و بنا به دعوت رسمی ویچیسلاو والودین رییس دومای دولتی روسیه، عصر یکشنبه به وقت محلی وارد مسکو شد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران قالیباف: آینده برجام به پاسخ آمریکا بستگی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران قالیباف: آینده برجام به پاسخ آمریکا بستگی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید