طرح افزایش ظرفیت پزشکی موقتی در مجلس مسکوت ماند، فضای مجلس برای طرح موضوع مثبت نیست

به گزارش نیلی ابزار، رنجبرزاده گفت: طرح دوفوریتی افزایش ظرفیت پزشکی به طور موقت در مجلس مسکوت ماند و وزارت بهداشت به موضوع رسیدگی می نماید.

طرح افزایش ظرفیت پزشکی موقتی در مجلس مسکوت ماند، فضای مجلس برای طرح موضوع مثبت نیست

اکبر زنجبرزاده عضو هیئت رئیسه مجلس و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت و گو با خبرنگار ، درباره طرح دو فوریتی افزایش ظرفیت پزشکی که به امضای 86 نماینده رسیده بود، اظهار کرد: امروز جلسه ای با حضور وزیر بهداشت، معاونان وزارت بهداشت، اعضای کمیسیون بهداشت و درمان و نمایندگان امضانماینده طرح دو فوریتی افزایش ظرفیت پزشکی برگزار گردید.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان ادامه داد: طرح افزایش ظرفیت پزشکی در مجلس به طور موقت مسکوت ماند و مقرر شده است تا نمایندگان امضانماینده طرح، اعضای کمیسیون بهداشت و مسئولان وزارت بهداشت این طرح را از راستا وزارت بهداشت دنبال نمایند.

فشار مافیای کنکور برای افزایش ظرفیت پزشکی در صحن مجلس/ بهارستانی ها سرنوشت پزشکی کشور را چطور رقم می زنند؟

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طرح فعلا تا آنالیز های کارشناسی در مجلس دنبال نمی شوند و اگر نمایندگان امضانماینده طرح پس از بحث و آنالیز به جمع بندی نهایی برسند، این موضوع دیگر به طور کلی در مجلس مطرح نخواهد شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی یادآوری کرد: مباحث کارشناسی بین نمایندگان امضانماینده طرح دو فوریتی افزایش ظرفیت پزشکی و مسئولان وزارت بهداشت به بحث و آنالیز گذاشته خواهد شد و اگر آنها قانع نشوند حق طرح موضوع در مجلس را دارند.

رنجبرزاده توضیح داد: البته فضای مجلس برای مطرح کردن طرح دو فوریتی افزایش ظرفیت پزشکی مثبت نیست چراکه زیرساخت های پزشکی شرایط لازم را ندارند و با تصویب این طرح کیفیت آموزش پزشکی کشور کاهش پیدا می نماید و صندلی برجسته پزشکی ایران در منطقه خدشه دار خواهد شد.

لازم به ذکر است؛ 86 نماینده مجلس طرح دو فوریت افزایش ظرفیت پزشکی را امضا نموده بودند و قرار بود این طرح امروز به صحن علنی مجلس برود و وزارت بهداشت و اعضای کمیسیون بهداشت با تصویب این طرح مخالف بودند چرا که تصویب آن، عواقبی چون کاهش افت کیفیت آموزش پزشکی و به خطر افتادن سلامت مردم را به دنبال خواهد داشت.

امروز وزیر بهداشت در جمع فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: در تصویب طرح افزایش دوبرابری پذیرش رشته پزشکی باید توجه کنیم که کشورهای پیشرفته، پزشک عمومی مازاد بر احتیاج کشور را جذب نمی نمایند بلکه نخبگان رشته های تخصصی را جذب می نمایند و وظیفه بنده است که هشدار دهم اگر این طرح تصویب گردد، یک خطای استراتژیک داشته ایم و در آینده باید جوابگو باشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "طرح افزایش ظرفیت پزشکی موقتی در مجلس مسکوت ماند، فضای مجلس برای طرح موضوع مثبت نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح افزایش ظرفیت پزشکی موقتی در مجلس مسکوت ماند، فضای مجلس برای طرح موضوع مثبت نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید