سرای گلشن در بازار تاریخی اراک بازسازی می گردد

به گزارش نیلی ابزار، میراث آریا/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر شده، سرای گلشن در بازار تاریخی اراک بازسازی می گردد.

سرای گلشن در بازار تاریخی اراک بازسازی می گردد

محمدعلی آقازیارتی گفت: در جلسه رسیدگی به مسائل بازار تاریخی اراک که با حضور فرماندار اراک، شهردار بافت تاریخی، مدیر کل و معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، رئیس اتاق اصناف و نمایندگانی از دفتر فنی و معاونت عمرانی استانداری تشکیل شده بود، جزئیات طرح بازسازی سرای گلشن بازار تاریخی مورد آنالیز نهاده شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اراک رقم اعتبار اختصاص یافته به عملیات بازسازیی سرای گلشن بازار تاریخی اراک را حدود 4 و نیم میلیارد تومان مطرح نمود و اضافه نمود: تامین اعتبار این طرح به عهده شهرداری بافت تاریخی و اجرای آن با نظارت و کارشناسی میراث فرهنگی از هفته آینده شروع خواهد شد.

آقازیارتی گفت: براساس مصوبه این جلسه تا 48 ساعت آینده نواقص طرح رفع و برای اجرا به شهرداری بافت تاریخی تحویل داده خواهد گردد و در اختیار بازرسی نیز قرار میگیرد.

او با بیان اینکه مجموعه تاریخی بازار اراک در طول زمان دچار آسیب هایی شده، اضافه نمود: سال گذشته موضوع احیا و بازسازی این مجموعه در دستور کار نهاده شد و بخشی از سرا های دارای اولویت مشمول بازسازی شد و این رویه در امسال هم ادامه دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اراک توضیح داد: بازار تاریخی اراک یکی از مهمترین جاذبه های فرهنگی، تاریخی، مالی و ارزشمند شهر اراک بشمار می رود که پس از گذشت 200 سال از عمر آن، همچنان مرکز فرهنگی و مالی اراک محسوب می گردد.

منبع: همگردی

به "سرای گلشن در بازار تاریخی اراک بازسازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرای گلشن در بازار تاریخی اراک بازسازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید