حدود 1600 بنگاه مالی بخش خصوصی در حوزه گردشگری سلامت فعال هستند

به گزارش نیلی ابزار، ایسنا/ براساس اخبار منتشر شده، حدود 1600 بنگاه مالی بخش خصوصی در حوزه گردشگری سلامت فعال هستند.

حدود 1600 بنگاه مالی بخش خصوصی در حوزه گردشگری سلامت فعال هستند

یوسف بیدخوری با اشاره به محدودیت های جهانگردی موجود اظهار کرد: سیستم حمل و نقل و افزایش نیافتن پروازهای خارجی و داخلی در کنار تحریم ها در حوزه جهانگردی نقص بزرگی است. به عنوان مثال بسیاری از هتل های رزرو شده در ایام نوروز به علت نبود پرواز حتی مسافر داخلی خود را از دست می دهند.

وی افزود: اگرچه در امسال حدود 1000 کیلومتر از سیستم حمل و نقل جاده ای استان بازسازی شده است اما جاده مناسبی نیز برای سفر به مشهد فراهم نیست. این موارد همگی در کنار هم موجب شده تا تصویر کشور ما به عنوان یک مقصد مجذوب نماینده که جهانگرد بتواند بدون مانع از آن بازدید کند، دیده نگردد و جهانگردان را به انتخاب های دیگری سوق می دهد.

بیدخوری گفت: در حوزه جهانگردی سلامت در پی سه خواسته معین هستیم، در حوزه وزارت امور خارجه در پی یاری برای ایجاد نرم افزاری هستیم که در آن بخش خصوصی با بیش از 130 شرکت تخصصی جهانگردی سلامت دارای پروانه بهره برداری معتبر از سازمان میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی حضور دارند تا اخذ ویزا به وسیله این شرکت ها را به راحتی میسر کرد.

وی ادامه داد: اگر این اتفاق رخ دهد، میتوان به وسیله شرکت های دعوت نماینده بر روی جهانگردان سلامت نظارت داشت، علاوه بر آن در این نرم افزار پیش بینی شده وزارت امور خارجه، سازمان میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی، دانشگاه علوم پزشکی و دیگر دستگاه های مرتبط با جهانگردی بتوانند مسیر ورود و نحوه انجام کار و مقدار هزینه پرداختی جهانگردان در حوزه سلامت را به صورت معین مشاهده نمایند. این موضوع طی جلساتی با وزارت امور خارجه در حال پیگیری است و اگر به نتیجه برسد، توفیق خوبی در حوزه جهانگردی سلامت خواهد بود.

معاون جهانگردی اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی خراسان رضوی اعلام کرد: از دانشگاه علوم پزشکی درخواست کردیم با آژانس هایی که قصد معرفی جهانگردان را دارند همکاری نموده و دانشگاه در حوزه تخصصی خود یعنی درمان ورود پیدا کند تا از این طریق به هر چه بیشتر فعال شدن آژانس ها یاری گردد.

وی با بیان اینکه تمام افرادی که زیر نظر این سازمان فعالیت می نمایند بخش خصوصی هستند، گفت: 270 هتل، 300 هتل آپارتمان، 400 مهانپذیر، حدود 500 آژانس خدمات مسافرتی و حدود 130 شرکت خدمات جهانگردی حوزه سلامت از جمله این موارد هستند. سرمایه گذاری و فعالیت بخش خصوصی موجب یاری به دولت در کار تصدی گری است.

بیدخوری در خصوص ساماندهی مترجمین حوزه جهانگردی سلامت اظهار کرد: به زودی در سامانه تدارک دیده شده، زمینه آموزش برای آنها را فراهم خواهیم کرد. البته هدف ما این نیست که آنها را به داشتن مدارک دانشگاهی خاصی محدود کنیم، بلکه تنها در قالب یکی از شرکت های تأیید شده باید فعالیت نمایند تا بتوانیم نظارت بیشتری بر مقدار و چگونگی جهانگردان حوزه سلامت داشته باشیم.

وی در خصوص چگونگی ورود به بازار ترکمنستان اعلام کرد: در حوزه های فرهنگی بیش از حوزه های سیاسی تاریخی زمینه فراهم است. تجارب موفقی نیز در این زمینه داشته ایم و باز هم میتوان آن را از سر گرفت.

منبع: همگردی

به "حدود 1600 بنگاه مالی بخش خصوصی در حوزه گردشگری سلامت فعال هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حدود 1600 بنگاه مالی بخش خصوصی در حوزه گردشگری سلامت فعال هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید