زیلوی میبد هنر غنی ایرانی اسلامی، امکان افزایش صادرات صنایع دستی

به گزارش نیلی ابزار، علی اصغر مونسان عصر امروز در مراسم انتخاب میبد به عنوان شهر جهانی زیلو، صنایع دستی را صنعتی بسیار مهم و دارای ابعاد مالی، فرهنگی و اجتماعی دانست و گفت: در این شرایط کشور این صنعت توانسته است در دور دست ترین و محروم ترین نقاط کشور برای جامعه محلی ایجاد درآمد کند.

زیلوی میبد هنر غنی ایرانی اسلامی، امکان افزایش صادرات صنایع دستی

معاون رئیس جمهور ادامه داد: هنر صنعت زیلوی میبد هنر غنی ایرانی اسلامی است و در این هنر خانواده های زیادی توانسته اند درآمدزایی نمایند.

وی اضافه نمود: با کوشش هنرمندان در حوزه صنایع دستی و حمایت دولت می توانیم صادرات صنایع دستی را تا مبلغ 2 میلیارد دلار افزایش دهیم.

معاون رئیس جمهور اظهار داشت: در 9 ماهه سال جاری 190 میلیون دلار از مبادی گمرکی صادرات صنایع دستی داشتیم و 300 میلیون دلار نیز به صورت چمدانی به وسیله گردشگران صنایع دستی خریداری شده است.

مونسان ادامه داد: صنایع دستی در ابعاد فرهنگی و اجتماعی نیز توانست اثرگذار باشد و یکی از بخش های اشتغال آفرین در کشور است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی یادآور شد: این سازمان یکی از کارآفرین ترین نهادها در حوزه اشتغال بوده است و توانسته ایم با مبلغ 50 میلیون تومان برای یک نفر شغل ایجاد کنیم.

معاون رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت های فراوان استان یزد در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اشاره نمود و گفت: گردشگران داخلی و خارجی فراوانی به این استان در سال های اخیر آمده اند و امیدواریم با ثبت جهانی زیلو در شهرستان میبد شاهد حضور گردشگران بیشتری در این شهرستان و استان یزد باشیم.

مونسان اظهار داشت: در حوزه صنایع دستی 70 درصد فعالان و هنرمندان این صنعت را بانوان تشکیل می دهند و توانسته اند به خوبی در این حوزه فعالیت و نقش آفرینی نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "زیلوی میبد هنر غنی ایرانی اسلامی، امکان افزایش صادرات صنایع دستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیلوی میبد هنر غنی ایرانی اسلامی، امکان افزایش صادرات صنایع دستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید