اعلام زمان رونمایی از نخستین هواپیمای ایرانی ، 3 وزارتخانه راهبر پروژه هستند

به گزارش نیلی ابزار، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به شروع عملیات ساخت هواپیمای مسافربری داخلی گفت: 36 ماه دیگر اولین هواپیمای مسافربری وارد چرخه عملیات خواهد شد.

اعلام زمان رونمایی از نخستین هواپیمای ایرانی ، 3 وزارتخانه راهبر پروژه هستند

به گزارش نیلی ابزار، محمد محمدی بخش در مورد ساخت هواپیمای مسافربری ایرانی اظهار کرد: پروژه ساخت هواپیمای مسافربری ایرانی در شرکت صنایع هواپیمایی ایران (صها) وزارت دفاع از مدت ها پیش راه اندازی و پروژه های متعددی در دستور کار قرار گرفته است. البته فراوریات محصول مشترک بوده و تعدادی هواپیمای مسافربری نیز ساخته شد، اما به دلایل مختلف و فنی این روند متوقف شد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه خط فراوری و کارخانه هواپیماسازی پس از توقف ساخت حفظ شد، گفت: بعد از دستور رئیس جمهور برای ساخت هواپیما مسافربری، بازطراحی انجام شد. به همین دلیل سه وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت جهت تأمین منابع اقتصادی و هماهنگی، وزارت دفاع به عنوان مجری و وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان راهبر پروژه تعریف شدند که باید تأیید لازم را برای هواپیما مسافربری ارائه نمایند.

وی عنوان نمود: این کنسرسیوم کار خود را از سال گذشته آغاز و پلتفرم های مختلفی را طراحی کرد، از طرفی کارخانه نیز فعالیت خود را برای ساخت محصول مشترک و هم برای فراوری هواپیمای داخلی آغاز کرد. پیش بینی می گردد ظرف 36 ماه اولین هواپیمای مسافربری که محصول این کنسرسیوم است وارد چرخه عملیات خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین

به "اعلام زمان رونمایی از نخستین هواپیمای ایرانی ، 3 وزارتخانه راهبر پروژه هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام زمان رونمایی از نخستین هواپیمای ایرانی ، 3 وزارتخانه راهبر پروژه هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید