دیدنی های مونته نگرو، بهشت پنهان اروپا (قسمت اول)

به گزارش نیلی ابزار، مونته نگرو (Montenegro) کشوری کوچک در جنوب اروپا است که هر ساله گردشگران زیادی به علت سواحل فریبنده، کوه های سرسبز و شهرهای تاریخی آن که تصاویرشان همانند کارت پستال می مانند، به سوی آن روانه می شوند. با خبرنگاران همراه باشید تا با بهترین مکان های دیدنی در مونته نگرو آشنا شوید.

دیدنی های مونته نگرو، بهشت پنهان اروپا (قسمت اول)

مونته نگرو در سال 2006 به عنوان کشوری مستقل تاسیس شد و به سرعت تبدیل به یک مقصد گردشگری پرطرفدار شد. در واقع می توان گفت امروزه گردشگری تبدیل به نیرو محرکه اقتصاد در حال رشد مونته نگرو شده است؛ چراکه آب و هوای معتدل مدیترانه ای آن به علاوه امکانات مهیجی مثل دوچرخه سواری در کوهستان و قایق رانی در آب های خروشان گردشگران زیادی را فریفته این کشور کوچک نموده است. بنابراین مونته نگرو با وجود آن که حتی از کشور ولز هم کوچک تر است، مکان بسیار مناسبی برای گذراندن تعطیلات است، اگرچه گردشگران هنوز تمامی مکان های دیدنی آن را کشف ننموده اند.

در این مقاله دو قسمتی می خواهیم شما را با مکان هایی از مونته نگرو که حتما باید در لیست بازدیدهای خود قرار دهید، به ترتیب اولویت آشنا کنیم.

آلسینج

آلسینج (Ulcinj) بندرگاهی باستانی است که به عنوان مقر دزدان دریایی در دریای آدریاتیک شناخته می گردد. این مکان دیدنی در جنوب مونته نگرو در نزدیکی مرز آلبانی واقع شده است. امروزه این شهر به علت سواحل زیبای بسیارش مشهور شده است. یکی از این سواحل شنی معروف پلاژه ماهد (Plazhe e Mahed) است. از دیگر جاذبه های خاص این شهر مسلمان نشین، مناره های مساجد آن است. در ساحل این شهر حتما باید طعم بی نظیر کباب و قهوه آن را چشید.

پارک ملی بیوگرادسکا گورا

پارک ملی بیوگرادسکا گورا (Biogradska Gora) بین دو رود تارا (Tara) و لیم (Lim) در مرکز مونته نگرو قرار گرفته است. پارکی با دریاچه های چشم نواز، رودهای پرخروش، علفزارهای سرسبز و یکی از جنگل های قدیمی اروپا که خوشبختانه هنوز از بین نرفته است. اگرچه این پارک یکی از کوچک ترین پارک های ملی در مونته نگرو محسوب می گردد، اما تنوع خوبی از جانوران و گیاهان و حتی درختانی با قدمت 500 سال در آن دیده می گردد. در دل این پارک دریاچه ای یخی وجود دارد که بیشتر گردشگران به خاطر آن هم که شده بازدید از این پارک را از دست نمی دهند.

اسوتی استفان

اسوتی استفان (Sveti Stefan) مکانی منحصربه فرد و فوق العاده زیبا در بودوا ریوریا (Budva Riviera) است که بر روی جزیره ای سنگی جای گرفته است؛ جزیره ای که پر از خانه هایی با سقف سفالی است. اسوتی استفان از قرن پانزدهم میلادی مکانی برای ماهیگیری محسوب می گردد. در دهه 1950 تصمیمی گرفته شد تا این روستای کوچک ملی گردد. درنتیجه ساکنان محلی آن به اجبار از روستا بیرون شدند و اسوتی استفان تبدیل به شهری با اقامتگاه های بسیار شیک شد.

نام افراد مشهوری همانند سوفیا لورن (Sophia Loren) و کرک دوگلاس (Kirk Douglas) در میان گردشگران این شهر زیبا دیده می گردد. در دوره فروپاشی یوگوسلاوی این شهر ارزش خود را تا حدودی از دست داد. اما در سال 2010 دوباره درهای خود را به سوی گردشگران گگردد. این مکان زیبا تنها یک اشکال دارد و آن هم این است که حتما باید در هتل اقامت داشته باشید تا بتوانید وارد روستا شوید. اما خوشبختانه همه افراد می توانند از دو ساحل ماسه ای آن استفاده نمایند و لذت ببرند.

کوه لاوسن

کوه لاوسن (Lovcen) یکی از جالب ترین جاذبه های طبیعی در مونته نگرو است که دو قله گرانیتی بزرگ در بالای آن دیده می گردد. مونته نگرو نام خود را از این کوه گرفته است و به نوعی این کوه، سمبل ملی آن محسوب می گردد. از بالای این کوه می توان تصویر پانارومایی از شهر کوتور (Kotor)، تپه های اطراف آن و خلیج کوتور را دید.

در نزدیکی این کوه هم مقبره یکی از شاعران مونته نگرو به نام Njegos واقع شده است که سرود ملی این کشور را سروده است.

ستینه

شهر ستینه (Cetinje) در قرن پانزدهم تاسیس شد و در بین اروپایی ها به عنوان مرکز مونته نگرو معروفیت دارد. این شهر در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم تبدیل به نقطه ای استراتژیک برای امپراتوری عثمانی شد. امروزه قصرهای زیبای ستینه با سبک معماری اقلیمی خود تبدیل به موزه، آموزشگاه ها و ساختمان های اداری شده اند. از دیدنی های جالب دیگر این شهر می توان به کلیسای ولا (ٰVlah) که نرده های آن را تفنگ های عثمانی ها تشکیل داده اند و صومعه ستینه با مجموعه ای از آثار دوران ابتدایی مسیحیت اشاره نمود.

منبع: کجارو / touropia.com

به "دیدنی های مونته نگرو، بهشت پنهان اروپا (قسمت اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی های مونته نگرو، بهشت پنهان اروپا (قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید