دروازه بارسلونا و لیورپول برای آرات باز شد

به گزارش نیلی ابزار، روزنامه شهروند: حتما نام آرات پسر 6ساله ای که با حرکات آکروباتیک در سن پایین در اینستاگرام شهرت پیدا کرد شنیده اید. او بار ها در تلویزیون هم این حرکات نمایشی را اجرا کرد و درنهایت بعد از مهارتی که در حرکت با توپ به دست آورد، همراه پدرش مدتی است راهی انگلیس شده است. این پسر ایرانی این روز ها در آکادمی باشگاه لیورپول مشغول فعالیت است و به گفته پدرش مورد توجه بزرگ ترین باشگاه های اروپایی قرار گرفته؛ البته کامنت لیونل مسی و باشگاه بارسلونا زیر آخرین پست او می تواند سندی برای این ادعای پدر آرات حسینی باشد .

دروازه بارسلونا و لیورپول برای آرات باز شد

آکادمی لیورپول، نخستین مقصد آرات

پخش شدن ویدیو های آرات در اینستاگرام، یک چهره بین المللی از او ساخته و از آنجایی که چندی پیش هم سایت فیفا گزارشی از این پسر خردسال ایرانی منتشر کرد، توجه اهالی فوتبال در سراسر دنیا بیشتر به آرات حسینی جلب شد. او با یک ویزای تحصیلی راهی انگلیس شده، اما می خواهد از استعدادی که در فوتبال دارد، استفاده کند. باشگاه لیورپول این نابغه ایرانی را در آکادمی خود پذیرفته؛ اگرچه به گفته پدر آرات او پیشنهاد هایی از منچستریونایتد و آرسنال هم داشته است .

منع قانونی برای عقد قرارداد

با توجه به اینکه آرات حسینی یک فرد ایرانی است و سن خیلی پایینی دارد، طبق قوانین فیفا باشگاه های اروپایی مجاز به عقد قرارداد با او نیستند. فیفا در قوانین خود به دلیل توجه به تحصیل استعداد های اینچنینی، باشگاه ها را از بستن قرارداد با بازیکنان خردسال منع کرده و چند باری باشگاه های بزرگی همچون منچسترسیتی به علت زیر پا گذاشتن چنین قوانینی با جریمه های سنگین روبرو شدند.

آرات در نزدیکی مسی و بارسلونا

محمد حسینی، پدر آرات از علاقه بالای این پسر خردسال به لیونل مسی و بارسلونا می گوید و از تلاش قطری ها به عنوان اسپانسر بارسلونا برای انتقال آرات به نیوکمپ خبر می دهد: خود آرات بارسلونا را دوست دارد. قطری ها از مدت ها قبل که ما در ایران بودیم، وکلای گردن کلفت فرستادند و بعد از مذاکره با ما تلاش کردند آرات را به بارسلونا ببرند، اما پیروز نشدند، چون منع قانونی داشت.

فیفا در سایت خودش چندی پیش از آرات به عنوان یک پسر پنج ساله بابلی نام برد که پا جای مسی می گذارد. جالب است بدانید روز گذشته لیونل مسی و صفحه رسمی باشگاه بارسلونا در اقدامی جالب زیر آخرین پست آرات حسینی در اینستاگرام که در آن ستاره آرژانتینی را به یک چالش دعوت کرده بود، کامنت گذاشتند. لیونل مسی برای آرات نوشت: سپاسگزارم آرات، کلاس بالایی رو در حرکاتت می بینم و تحت تأثیر قرار گرفتم، در آغوش می کشمت.

آرات ایرانی می ماند

پدر آرات معتقد است ایرانی بودن پسرش هم باعث شده برخی موانع بر سر راه آن ها به وجود بیاید. با این حال او نه به بازگشت فکر می کند و نه اینکه آرات تابعیت کشور دیگری را بگیرد: ما شهروند ایران هستیم و قصد هم نداریم تابعیت کشور دیگری را بگیریم، به دلیل همین کار ما سخت تر هم می شود. من نمی خواهم آرات در آینده برای انگلیس یا اسپانیا بازی کند. نایک و آدیداس به علت تحریم ها نمی توانند با آرات قرارداد امضا کنند، اما مطمئن باشید روزی می رسد که آن ها برای قرارداد بستن با آرات حسینی رقابت خواهند کرد. آن روز خیلی هم دیر نیست .

پسر 6 ساله در چالش های صادقیان

آرات حسینی که از کشور های زیادی برای انجام کار های نمایشی دعوتنامه دارد، در روز های شیوع ویروس کرونا چالش های زیادی را در اینستاگرام به راه انداخته است. پیام صادقیان، بازیکن سابق پرسپولیس هم بار ها از حرکات آرات تعریف و تمجید کرده و به او روحیه داده است. آرات که در اینستاگرام نزدیک به 3 میلیون دنبال کننده و اخیرا حتی از سوی لیونل مسی و بارسلونا هم مورد توجه قرار گرفته، به خبرسازترین چهره ایرانی این روز های فوتبال اروپا تبدیل شده؛ اتفاقی که شاید آینده او را در یکی از بزرگ ترین باشگاه های اروپایی رقم بزند. پدر آرات حسینی از اصرار لیورپول برای ماندن آرات در آکادمی این باشگاه خبر داده، اما رویای این پسر 6 ساله بابلی را بازی کردن در بارسلونا می داند.

منبع: برترین ها

به "دروازه بارسلونا و لیورپول برای آرات باز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دروازه بارسلونا و لیورپول برای آرات باز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید