خرید 26 دستگاه خودروی عملیاتی در دستور کار آتش نشانی، فوتی ناشی از گاز گرفتگی در تهران نداشتیم

به گزارش نیلی ابزار، مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران با تشریح اقدام های در دست اجرای سازمان آتش نشانی، گفت: تا به امروز گزارش فوتی ناشی از گاز گرفتگی در مرکز نداشتیم.

خرید 26 دستگاه خودروی عملیاتی در دستور کار آتش نشانی، فوتی ناشی از گاز گرفتگی در تهران نداشتیم

به گزارش نیلی ابزار، مهدی داوری در تشریح آخرین شرایط امداد و نجات شهروندان با توجه به برودت دما و احتمال افزایش مسمومیت با گاز مونواکسید کربن گفت: خوشبختانه تا به امروز گزارش فوتی ناشی از مسمومیت با گاز مونواکسید کربن در تهران گزارش نشده است.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان این مطلب که در تهران هنوز با سرمای شدید روبرو نشدیم، اضافه نمود: آمارها نشان می دهد تماس های شهروندان با شماره 64323232 در حوزه افزایش آگاهی برای کاهش خطرات ناشی از استفاده از وسایل شعله دار گرمایشی افزایش پیدا نموده است و شهروندان می توانند با تماس با این سامانه آگاهی لازم در این بخش را کسب نمایند.

داوری اضافه نمود: تاکید من به شهروندان این است، شماره تماس عملیاتی برای هرگونه حادثه در زمینه مسمومیت با گاز مونواکسید کربن همان سامانه 125 آتش نشانی شهرداری تهران است.

وی در تشریح آخرین شرایط پیشرفت طرح ها و پروژه های در دست احداث این سازمان اعلام کرد: در ادامه بحث توسعه ای سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران باید اعلام کنم، تا خاتمه امسال تجهیزات نو به سازمان اضافه می گردد که از جمله این تجهیزات می توان به 26 دستگاه خودرو عملیاتی، 3 ایستگاه آتش نشانی در منطقه ها قیطریه، خیابان صابونیان و افسریه و برج شبیه ساز عملیاتی برای ساختمان های بلند طبقه اشاره نمود.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که خودروهای پیش بینی شده برای سازمان آتش نشانی از نوع خودروهای سنگین و یا سبک عملیاتی است، گفت: خودروهای پیش بینی شده ابعاد کوچکتری نسبت به خودروهای موجود عملیاتی دارند و هدف از تهیه آن ها امکان افزایش مانور در معابر باریک سطح شهر است.

داوری تاکید نمود: کوشش شده خودروهای عملیاتی در کنار ابعاد کوچک تر قدرت عملیاتی و اطفائی بالایی داشته باشند.

او اضافه نمود: تهیه تجهیزات انفرادی برای کارکنان سازمان آتش نشانی تهران جزء برنامه های دائمی سازمان است و آنچه را که تا امروز می توانستیم تحویل بگیریم از جمله پوتین های مخصوص آتش نشانی، کلاه و ... به خاتمه رسیده است، اما در حوزه اورکت های ضد حریق نیز مراحل اداری آن در حال اجرا است و امیدواریم 1000 دست اورکت ضد حریق نیز تهیه و تحویل کارکنان گردد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که آیا تا به امروز سازمان آتش نشانی از حوزه تامین منابع اقتصادی با مشکل روبرو شده است یا خیر؟ گفت: نکته ای که باید به آن توجه گردد این است، منابع اقتصادی سازمان آتش نشانی از محل عوارض ساخت و ساز تامین می گردد و می توان گفت هرچه حوزه ساخت و ساز فعال و پویا تر باشد تامین منابع اقتصادی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران نیز بهتر است.

داوری اعلام کرد: جنبه اقتصادی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران تابعی از عایدی ساخت ساز شهرداری تهران است که بر اساس مصوبه به سازمان تخصیص داده می گردد و اگر تنگنای اقتصادی برای سازمان وجود داشته باشد، این تنگنا مقطعی است.

بر اساس گزارش سایت شهر، وی اضافه نمود: برنامه های توسعه ای سازمان آتش نشانی هیچ گاه در مدیریت شهری متوقف نمی گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "خرید 26 دستگاه خودروی عملیاتی در دستور کار آتش نشانی، فوتی ناشی از گاز گرفتگی در تهران نداشتیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید 26 دستگاه خودروی عملیاتی در دستور کار آتش نشانی، فوتی ناشی از گاز گرفتگی در تهران نداشتیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید