خبرنگاران غول بانکی آمریکا حامی مالی سوپرلیگ اروپایی

به گزارش نیلی ابزار، تهران- خبرنگاران- بانک آمریکای جِی پی مورگان چِیس تایید کرد که بودجه تورنمنت جدید 6 میلیارد دلاری و تازه معرفی شده سوپرلیگ اروپایی را تامین خواهد کرد.

خبرنگاران غول بانکی آمریکا حامی مالی سوپرلیگ اروپایی

به گزارش نیلی ابزار، جی پی مورگان که یکی از بزرگ ترین بانک های سرمایه گذاری ایالات متحده محسوب می شود، امروز(دوشنبه) این خبر را اظهار داشت اما از اظهارنظر در مورد رقم دقیق سرمایه گذاری خود در این تورنمنت جنجال برانگیز سر باز زد.

سخنگوی این بانک اظهار داشت: می توانم تایید کنم که ما بودجه این توافق را تامین می کنیم اما در حال حاضر اظهارنظر بیشتری نخواهیم کرد.

انتظار می رود این بانک حدود 6 میلیون دلار برای برپایی این لیگ انحصاری فراهم کند.

براساس بیانیه منتشر شده توسط سازماندهندگان این تورنمنت باشگاه های آث میلان، یوونتوس، اینترمیلان، رئال مادرید، بارسلونا، اتلتیکو مادرید، چلسی، آرسنال، لیورپول، منچسترسیتی، منچستریونایتد و تاتنهام به طور مشترک حضور خود را در این تورنمنت اظهار داشتند.

اعلام رسمی راه اندازی و آغاز به کار قریب الوقوع این تورنمنت موج نقدها را از سوی رهبران جهان، لیگ برتر انگلیس، ستارگان فوتبالی و هواداران را به همراه داشت.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس گفت که این پروژه برای فوتبال بسیار مخرب است.

جوئل گلیزر یکی از دو سهامدار عمده باشگاه منچستریونایتد اما گفته است که این لیگ جدید، فصل تازه ای را برای بزرگ ترین باشگاه های فوتبال جهان آغاز کرده و حمایت مالی از فوتبال را افزایش خواهد داد.

گلیزر در این لیگ جدید سمت قائم مقام را عهده دار خواهد بود.

براساس تازه ترین ارقام، شیاطین سرخ بدهی خالصی معادل 455.5 میلیون پوند داشته و در دوران پاندمی کرونا 60 میلیون پوند به بدهی های این باشگاه اضافه شده است.

آندره آ آنیلی رییس باشگاه یوونتوس و یکی از نواب رییس سوپرلیگ اروپایی خواهد بود. خانواده میلیاردر آنیلی عمده سهامدار بانوی پیر بوده و از طریق هلدینگ اکسور مستقر در هلند، در شرکت خودروسازی فراری و نشریه اکونومیست صاحب سهام هستند.

فلورنتینو پرز رییس باشگاه رئال مادرید و رییس سوپرلیگ، گفته است: ما در تمام سطوح به فوتبال کمک خواهیم کرد و آن را در جهان به جایگاه شایسته اش خواهیم رساند. فوتبال تنها ورزش در جهان است که بیش از 4 میلیارد هوادرار داشته و مسوولیت ما این است که به علایق آنان پاسخ دهیم.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران غول بانکی آمریکا حامی مالی سوپرلیگ اروپایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران غول بانکی آمریکا حامی مالی سوپرلیگ اروپایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید