حضور روبات راهنما در ایستگاه مترو توکیو

به گزارش نیلی ابزار، روبات راهنمای Semi با تسلط به هفت زبان جهان در ایستگاه مترو توکیو حضور داشته و به سئوالات مسافرین پاسخ می دهد.

حضور روبات راهنما در ایستگاه مترو توکیو

این روبات راهنما در مرکز خرید زیرزمینی Gransta واقع در ایستگاه مترو توکیو مستقر شده و به سئوالات مسافرین پاسخ می دهد. این سیستم هوشمند علاوه بر زبان ژاپنی به زبان های انگلیسی، چینی، کره ای، آلمانی، اسپانیایی و فرانسوی تسلط داشته و سئوالات را به شکل گفتاری پاسخ می دهد.

این سیستم به گونه ای جالب اما کمی ترسناک طراحی شده است. با اولین نگاه به این روبات فیلم های ترسناک ژاپنی در ذهن انسان تداعی می گردد. چرا که این سیستم شبیه سر انسان در داخل جعبه ای طراحی شده است که تمامی اجزای صورتش در حین صحبت کردن حرکت می نماید. ارتباط برقرار کردن با این سیستم هوشمند در اولین قدم کمی سخت است؛ چرا که این فناوری همانند روبات های دیگر با ظرافت طراحی نشده است. سر این روبات از پلاستیک نیمه شفاف ساخته شده و تمامی اجزای صورتش همانند اجزای صورت یک انسان طراحی شده است. تمامی اجزای صورت Semi در حین صحبت کردن حرکت نموده و در حالات مختلف تغییر می نماید.

این فناوری یکی از موثرترین ابزار کاربردی برای مسافرینی است که زبان ژاپنی بلد نبوده و قصد مسافرت با قطار و بازدید از مناطق مختلف این کشور را دارند. این روبات دارای صدایی زنانه بوده و در کمال آرامش به سئوالات مسافرین اعم از زمان حرکت و ورود قطار به ایستگاه های همجوار را پاسخ می دهد. این روبات هوشمند در حال حاضر به طور آزمایشی در ایستگاه قطار توکیو مستقر شده و تنها در ساعاتی معین به سئوالات مسافرین پاسخ می دهد.

منبع: ایران آنلاین

به "حضور روبات راهنما در ایستگاه مترو توکیو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور روبات راهنما در ایستگاه مترو توکیو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید