تکذیب شایعه توافق تشکیل دولت موقت در مذاکرات قطر؛ طالبان هیچ دولتی را قبول ندارد

به گزارش نیلی ابزار، طالبان و آمریکا در حالی گزارش ها مبنی بر گفت وگوی دو طرف درباره ایجاد دولت موقت را رد می نمایند که به نظر بعضی کارشناسان، طالبان بدنبال سهیم شدن در قدرت نیست بنابراین هیچ دولتی را در این کشور نخواهد پذیرفت.

تکذیب شایعه توافق تشکیل دولت موقت در مذاکرات قطر؛ طالبان هیچ دولتی را قبول ندارد

به گزارش دفتر منطقه ای نیلی ابزار، زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان و سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان گزارش بعضی رسانه ها درباره مذاکرات طرفین درباره دولت موقت را تکذیب کردند.

خلیلزاد در توئیتی اضافه کرد که تصمیم های مربوط به حکومتداری مربوط به افغان ها است و در مذاکرات بین الافغانی اتخاذ خواهد شد.

دور نهم گفت وگوهای آمریکا و طالبان در حالی در دوحه قطر جریان دارد که براساس گزارش ها دور هشتم این مذاکرات با باقی ماندن اختلافات جدی انتها یافت.

طالبان همیشه تاکید نموده است که خواهان خروج همه نیروهای آمریکایی از افغانستان است.

از سوی دیگر، ترامپ نیز چندی قبل اظهارداشت که به هیچکس اعتماد ندارد و در صورت توافق و یا عدم آن خواهان حفظ نیروهای اطلاعاتی در افغانستان است.

مذاکرات با طالبان برای شریک شدن دولت و نظام افغانستان در حالی جریان دارد که بعضی کارشناسان بر این باورند که طالبان به چیزی کمتر از تمام قدرت در این کشور راضی نخواهد شد.

به نظر کارشناسان، طالبان سهیم شدن در قدرت را نمی پذیرند بنابراین هیچ دولتی بویژه آنکه از سوی خارجی ها حمایت گردد را قبول نخواهد کرد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "تکذیب شایعه توافق تشکیل دولت موقت در مذاکرات قطر؛ طالبان هیچ دولتی را قبول ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکذیب شایعه توافق تشکیل دولت موقت در مذاکرات قطر؛ طالبان هیچ دولتی را قبول ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید