تهیه بانک اطلاعات مقنیان شهرستان بم

به گزارش نیلی ابزار، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده و گزارش های منتشر شده، تهیه بانک اطلاعات مقنیان شهرستان بم صورت گرفت.

تهیه بانک اطلاعات مقنیان شهرستان بم

منیره ستارزاده، مدیر پایگاه جهانی قنات اکبرآباد و قاسم آباد بروات با اشاره به تشکیل کارگروه ویژه مقنیان شهرستان بم اضافه کرد: هدف از تشکیل این کارگروه آسیب شناسی قنات ها، تعامل و گفتگو بین مقنیان، مشاوره در مورد راهکارهای حفاظتی و بعلاوه آنالیز مسائل مقنیان بویژه بیمه و تهدیدهای جانی آنان است.

وی تاکید نمود: باید تجربیات مقنیان پیشکسوت در اختیار نسل نو مقنی ها قرار گیرد و آموزش های لازم به آنان داده گردد.

مدیر پایگاه جهانی قنات اکبرآباد و قاسم آباد گفت: کلاس های آموزشی ویژه مقنیان با همکاری هلال احمر از سال قبل شروع شده و امیدواریم این فرایند همچنان ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: هنرجویان پس از گذراندن دوره آموزش های تئوری، آموزش های عملی را نیز به وسیله مقنیان پیشکسوت فرا میگیرند و در انتها با شرکت در آزمون و کسب نمره مطلوب، کارت عضویت خود را از هلال احمر دریافت می نمایند.

ستار زاده گفت: مقنیان دارای کارت عضویت برای انجام کار مقنی گری زیرپوشش بیمه نیز قرار میگیرند.

وی توضیح داد: بعلاوه بزودی مستند چگونگی کار در قنات آماده می گردد و در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.

مدیر پایگاه جهانی قنات اکبرآباد و قاسم آباد ترویج حرفه مقنی گری و سنت قنات داری را از اولویت های پایگاه جهانی قنات اکبرآباد و قاسم آباد ذکر کرد وی اظهارداشت: ویژه برنامه ای هر 6 ماه یکبار با حضور علاقمندان و مقنیان پیشکسوت انجام می گردد که هدف از انجام این برنامه انتقال تجربیات گذشتگان حوزه قنات به نسل نو مقنیان است.

ستارزاده تاکید نمود: درصدد هستیم با برگزاری همایش های ویژه قنات و دعوت از مقنیان، دیدگاه عموم مردم را نسبت به مقنی گری تغییر دهیم و واقعیات این حرفه را به آنان یادآوری کنیم.

وی گفت: از تمامی مقنیان باتجربه شهرستان بم دعوت می گردد برای حضور در کارگروه مقنیان این شهرستان نام نویسی نمایند.

منبع: همگردی

به "تهیه بانک اطلاعات مقنیان شهرستان بم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهیه بانک اطلاعات مقنیان شهرستان بم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید