تأمین احتیاج بازار با اجرای 23 طرح فناورانه حوزه گیاهان دارویی

به گزارش نیلی ابزار به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری با حمایت از طرح های محصولات فناورانه، فراوری فرآورده های گیاهی همچون عصاره و اسانس های استاندارد گامی برای برطرف احتیاج بازار و صنایع حد واسط به این محصولات برداشته است.

تأمین احتیاج بازار با اجرای 23 طرح فناورانه حوزه گیاهان دارویی

پایین بودن سطح کیفی تکنیک های فرآوری گیاهان دارویی نسبت به سطح جهانی یکی از چالش های پیش روی کشور در این حوزه است. همچنین این حوزه با توجه به تأثیر مستقیم فرآورده های آن بر سلامت جامعه سامان دهی و توسعه فعالیت های مالی مجاز در حوزه صنایع حد واسط گیاهان دارویی را احتیاجمند است.

به همین منظور با حمایت از تجاری سازی روش ها و فرآیندهای با فناوری بالا صنایع حد واسط گیاهان دارویی همچون صنایع فراوری عصاره و اسانس استاندارد می توان گامی مهم برای بهبود کیفیت این فرآورده های طبیعی برداشت و احتیاج کارخانجات فعال در صنعت گیاهان دارویی در این حوزه را برطرف کرد. در نتیجه با این اقدام به میزان زیادی از واردات اسانس های طبیعی به کشور جلوگیری می گردد.

در این راستا ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از طرح های محصولات فناورانه فراوری فرآورده های گیاهی شامل عصاره و اسانس های استاندارد، مواد موثره، فرآورده های آرایشی و بهداشتی حمایت نموده است.

برنامه حمایت از زیر ساخت های فراوری فرآورده های گیاهی به طور معمول در دو حوزه ایجاد زیر ساخت و حمایت از فراوری و تجاری سازی محصولات اجرا شده است.

در نتیجه 23 طرح با توجه به احتیاج بازار و صنایع حد واسط گیاهان دارویی مورد حمایت برای تجاری سازی و بهره برداری قرار گرفته است که می توان به فراوری کرم ارگانیک، سنتز و فراوری عطرهای عاری از گلیکول با پایه عصاره های گیاهی، فناوری پرورش صنعتی قارچ دارویی، دستیابی به دانش فنی فراوری مکمل دارویی از جلبک های قهوه ای و صنعتی کردن فرآورده سقز به وسیله استخراج و فرآوری از درخت بنه اشاره نمود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تأمین احتیاج بازار با اجرای 23 طرح فناورانه حوزه گیاهان دارویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأمین احتیاج بازار با اجرای 23 طرح فناورانه حوزه گیاهان دارویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید