بستری بیش از هفت هزار کرونایی در تهران

به گزارش نیلی ابزار، تهران (پانا) - فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران، شرایط شیوع کووید-19 در تهران را تشریح کرد.

بستری بیش از هفت هزار کرونایی در تهران

علیرضا زالی درباره شرایط کرونا در تهران، گفت: تهران در تعداد مجموعه بستری جدید نسبت به روزهای گذشته با کاهش روبرو بود؛ اما این کاهش خیلی شدید نبوده است. مجموعا تعداد موارد بستری جدید ما در تهران حدود 1200 مورد بوده که 182 بیمار در بخش مراقبت های ویژه بستری شدند.

وی اضافه کرد: مجموعه بیمارانی که در حال حاضر در تهران بستری هستند، هفت هزار و 350 بیمار است که از این تعداد 1900 بیمار در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند. با کوشش تیم های ترخیص بیمارستان ها، 1100 بیمار هم ترخیص شدند.

زالی ادامه داد: مجموعه مراجعین سرپایی ما نیز نسبت به هفته قبل کاهش را نشان می دهد. در 24 ساعته گذشته حدود 11 هزار و 700 بیمار به بخش سرپایی مراجعه نموده اند که نسبت به هفته قبل کاهش را نشان می دهد، اما کماکان از آنجایی که بیش از 7000 بیمار بستری در تهران به سر می برد، تیم های بهداشت و درمان تحت فشارند. در تهران نسبت به سایر استان ها با شیب ملایم تری تغییر می کنیم.

وی همچنین گفت: نکته بسیار مهم این است که آمار مراجعین سرپایی ما که عددی بیش از 10 هزار بیمار است، نشان می دهد که شهر و استان تهران کماکان با شرایط ناپایدار و بی ثبات روبرو است و ممکن است با هرگونه تغییر در رفتارهای ازدحامی، شاهد خیزهای جدید بیماری باشیم.

زالی که در یک برنامه تلوزیونی صحبت می کرد، تاکید نمود: در آستانه عید فطر هستیم و هرگونه سفر و دور همی خانوادگی ممکن است در تشدید شرایط دخیل باشد. بر این اساس از همه شهروندان تقاضا دارم که همکاری و یاری نمایند که هفته آینده را با شرایط بهتری بگذرانیم.

منبع: خبرگزاری پانا

به "بستری بیش از هفت هزار کرونایی در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بستری بیش از هفت هزار کرونایی در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید