این اعداد عجیب روی تایر خودرو چه معنایی دارند؟، عکس

به گزارش نیلی ابزار، دیجیاتو نوشت: بر روی تایر هر خودرو اعداد و حروفی درج شده اند که به عنوان راهنمای آن تایر شناخته می شوند. برای خواندن این اعداد و حروف نیز یک راهنمای از پیش معین شده وجود دارد.

این اعداد عجیب روی تایر خودرو چه معنایی دارند؟، عکس

این ترکیب معمولا با حرف P انگلیسی شروع می گردد که نشان دهنده مقیاس فراوری لاستیک برای خودروهای سواری است. ترکیب کد لاستیک خودروهای نیمه سنگین با حرف LT شروع می گردد.

بیشتر بخوانید:

  • از کجا بفهمیم تلفن های همراهمان شنود می گردد؟

  • عکس | انسان های باستانی نوزادان خود را اینگونه حمل می کردند

پس از حرف P یک عدد سه رقمی واقع شده است که پهنای لاستیک را برحسب میلیمتر نشان می دهد. برای مثال عدد 185 نشان می دهد که پهنای لاستیک 185 میلیمتر است. هر چقدر پهنای تایر خودرو بیشتر باشد، راننده فرمان پذیری بهتری را در اختیار خواهد داشت. به همین علت است که بسیاری از مالکان خودرو در ایران، تایرها را یک سایز پهن تر انتخاب می نمایند. البته انتخاب تایر پهن تر موجب افزایش مصرف سوخت خودرو شما نیز خواهد شد.

رقم بعدی در کد تایر پس از یک / درج می گردد. این عدد دو رقمی است و فاق یا دیواره لاستیک را برحسب میلیمتر بیان می نماید. برای مثال در تایر 185/65 با لاستیکی به پهنای 185 میلیمتر و فاق 65 میلیمتر روبرو هستیم.

پس از رقم فاق، حرف R به معنای تایر رادیال در کد لاستیک درج شده است که رقم بعد از آن قطر رینگ خودرو بر حسب اینچ را بیان می نماید. برای مثال تایر 205/65R16 برای خودروهایی با سایز رینگ 16 اینچ مناسب است.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "این اعداد عجیب روی تایر خودرو چه معنایی دارند؟، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این اعداد عجیب روی تایر خودرو چه معنایی دارند؟، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید