انتقاد از انگلیس بابت بی اعتنایی به سرکوبگری رژیم آل خلیفه

به گزارش نیلی ابزار، سیاستمداران انگلیسی در سمیناری درباره شرایط حقوق بشر در بحرین از مقامات کشورشان به علت چشمپوشی نسبت به سرکوبگری رژیم آل خلیفه در بازداشت و شکنجه زندانیان انتقاد کردند.

انتقاد از انگلیس بابت بی اعتنایی به سرکوبگری رژیم آل خلیفه

به گزارش گروه سیاسی نیلی ابزار، سیاستمداران انگلیسی و اروپایی و فعالان حقوق بشر همدستی دولت های غربی در چشم پوشی نسبت به تجاوزات رژیم آل خلیفه در بازداشت و شکنجه شهروندان بحرینی را افشا کردند.

پل جیمز اسکریوان یکی از اعضای مجلس اعیان انگلیس در سمیناری درباره حقوق بشر در بحرین که در لندن برگزار گردید، تأکید کرد: انگلیس باید بودجه حمایت از کشور های عربی حوزه خلیج (فارس) را به حال تعلیق درآورد تا زمانی که یک نهاد مستقل مانند سازمان ملل به منامه دسترسی کامل پیدا کند و یک گزارش کامل در خصوص حقوق بشر و شرایط زندان های آنجا ارائه دهد و این باید شرط ادامه حمایت اقتصادی انگلیس از منامه باشد.

وی اضافه نمود: من فکر می کنم انگلستان به طور مستقیم و غیرمستقیم به نقض حقوق بشر که در بحرین شاهدیم، یاری می نماید و منافع تجارت اسلحه را بر احترام به حقوق بشر اولویت می دهد.

به گزارش القدس العربی، سمینار مذکور را مرکز اروپایی دموکراسی و حقوق بشر به مناسبت روز جهانی مبارزه با قربانیان شکنجه برای روشن کردن موارد نقض حقوق بشر در بحرین و آشکار کردن روش های مختلف شکنجه که قربانیان تحت آن قرار می گیرند، برگزار کرد.

کیتی فالون هماهنگ نماینده پارلمانی کمپین مخالفت با تجارت اسلحه در انگلیس هم در این سمینار گفت: در 10 سال گذشته، مقامات لندن بیش از 120 میلیون پوند اسلحه به بحرین فروخته اند که این مغایر با اولویت های سیاست خارجی انگلیس است.

سید احمد الوداعی یکی از مدیران موسسه حقوق و دموکراسی بحرین هم در این سمینار گفـت: بچه ها بازداشت شده را در سلول هایی نگاه می دارند و در آنجا آن ها را تهدید به شکنجه می نمایند. یک بار یک افسر پلیس یک شارژر باطری را با خود آورده و به بچه ها گفته بود که اگر اعتراف ننمایند آن ها را شوک الکتریکی می دهند.

وی بعلاوه از بازداشت بچه ها 11 ساله و کم تر در بحرین اطلاع داد و گفت: یکی از بچه ها تولد یازده سالگی خود را در زندان به سر می برد و جرمش این بود که در اعتراضات به برگزاری مسابقات فرمول 1 در بحرین شرکت نموده بود.

علی مشیمع فعال سیاسی بحرین و فرزند حسن مشیمع یکی از رهبران مخالفان سیاسی زندانی در بحرین هم در این سمینار گفت: من فقط رژیم آل خلیفه را مسئول شکنجه و بدرفتاری با پدرم نمی دانم، بلکه هر مقام انگلیسی که از آل خلیفه حمایت می نماید ودر قبال آن تسامح به خرج می دهد، شریک در شکنجه است.

در دوره اخیر نقدها سازمان های مدافع حقوق بشر از تعدادی از دولت های غربی به علت مواضع آن ها در خصوص رژیم بحرین و عدم توجه به تخلفات اجرا شده در منامه، افزایش یافته است؛ به خصوص که حال تعدادی از بازداشتی ها و زندانیان در بحرین وخیم گزارش شده و سرکوبگری های رژیم آل خلیفه هم شدت گرفته است.

به تازگی سیاستمداران و حقوقدانان آلمانی هم در نامه ای شدید اللحن از دولت آنگلا مرکل خواستند مواضع قاطعی علیه مقامات بحرین به علت کارنامه بد آن در زمینه حقوق بشر اتخاذ کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "انتقاد از انگلیس بابت بی اعتنایی به سرکوبگری رژیم آل خلیفه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد از انگلیس بابت بی اعتنایی به سرکوبگری رژیم آل خلیفه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید