المیادین: عربستان تصمیم گرفته به جنگ یمن خاتمه دهد

به گزارش نیلی ابزار، پایگاه اینترنتی شبکه المیادین در گزارشی اعلام نمود که عربستان، شورای ریاستی یمن را از تصمیم خود برای انتها دادن به جنگ و بستن دائمی پرونده یمن آگاه نموده است.

المیادین: عربستان تصمیم گرفته به جنگ یمن خاتمه دهد

به گزارش فارس؛ المیادین به نقل از منابع مطلعش نوشت: عربستان سعودی رئیس و اعضای شورای ریاستی یمن را در سالگرد اعلام این شورا در ریاض احضار نموده و آن ها را در جریان آخرین تصمیمات خود درباره بحران این کشور قرار داده است.

این پایگاه خبری ضمن تاکید بر غیرعلنی بودن این گفت وگوها، گزارش داد: خالد بن سلمان وزیر دفاع عربستان در جلسه دیروز خود با رئیس و اعضای شورای ریاستی، راه چاره ریاض برای انتها بحران را برای آن ها تشریح کرد.

المیادین با اعلام این خبر که سفیر عربستان در یمن جزئیات مذاکرات ریاض-صنعاء و نتایج آن را به اطلاع این شورای رسانده، توضیح داد: منظره عربستان برای راه چاره، شامل تمدید آتش بس موجود در یمن برای یک سال دیگر با توافق با دولت صنعاء است.

در ادامه این گزارش آمده است: منظره عربستان برای راه چاره، براساس تمدید آتش بس از سوی صنعاء در ازای پرداخت حقوق کارکنان کشور، یکسان سازی ارز و گشایش کامل بندر حدیده است. تمدید آتش بس با شرایط تازه هم در آینده با اعلام رسمی عربستان مبنی بر انتها جنگ و توقف مداخله این کشور در امور یمن امکان پذیر خواهد شد.

پس از این توافق و درباره آینده سیاسی یمن نیز المیادین نوشت: پس از اعلام انتها رسمی جنگ، رایزنی های یمنی-یمنی تحت نظارت سازمان ملل و حمایت عربستان سعودی شروع خواهد شد. هدف از مذاکرات اطراف یمنی هم دست یابی به توافق بر سر یک دوره انتقالی دو ساله از قدرت است.

منابع مطلع المیادین در انتها این گزارش خاطرنشان کردند: منظره عربستان براساس یافتن راه چارهی مطابق با تفاهماتش با دولت صنعاء همچنان مورد بحث و آنالیز است، اما تصمیمش تقریبا نهایی شده است.

این گزارش در حالی منتشر می گردد که وزرای خارجه ایران و عربستان سعودی روز گذشته در پکن ضمن توافق برای بازگشایی نمایندگی های دو کشور در زمان مورد توافق، بر آمادگی خود برای از بین بردن موانع پیش روی توسعه همکاری ها تأکید کردند؛ انتها دادن به بحران یمن نیز از مهم ترین پرونده های منطقه ای است که ناظران تحولات امیدوارند بعد از توافق تهران-ریاض محقق گردد.

منبع: فرارو

به "المیادین: عربستان تصمیم گرفته به جنگ یمن خاتمه دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "المیادین: عربستان تصمیم گرفته به جنگ یمن خاتمه دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید