اقدام تازه سیاستگذاران آمریکا درباره ریاض

به گزارش نیلی ابزار، ایسنا نوشت: مجلس نمایندگان آمریکا برای آنالیز پیش نویسی آماده می گردد که در آن از مدیر اطلاعات ملی خواسته شده تمامی اطلاعات مربوط به فرار عربستانی های تحت محاکمه از حالت طبقه بندی شده خارج شوند.

اقدام تازه سیاستگذاران آمریکا درباره ریاض

به گزارش سایت شبکه خبری الجزیره، مجلس نمایندگان آمریکا برای آنالیز پیش نویس قانونی آماده می گردد که مجلس سنا آن را روز پنج شنبه با اکثریت آرا تصویب کرد، در این پیش نویس از مدیر اطلاعات ملی خواسته شده ویژگی محرمانه بودن تمامی اطلاعات مربوط به اینکه آیا عربستان به شهروندان خود برای فرار از آمریکا یاری نموده یا نه را برارد.

سناتور رون وایدن روز پنج شنبه در مجلس سنا درباره این مساله سخنرانی نموده و در ادامه از نمایندگان سنا خواست با اکثریت آرا پیش نویسی که همان روز ارائه کرد را تصویب نمایند.

این موضوع که آیا عربستان به شهروندان خود که در آمریکا منتظر محاکمه و یا صدور حکم هستند برای فرار یاری نموده یا نه، پس از آنکه در کنگره مطرح شد و دیگر به ادارات دستگاه قضایی و روزنامه ها محدود نبود، واکنش های گسترده ای در آمریکا داشت.

سناتور دموکرات جف مرکلی، عضو مجلس سنای آمریکا پیشتر توییت نموده بود، تعیین است که ریاض استراتژی تعمدی برای یاری به شهروندان خود دارد که در آمریکا مرتکب جنایات خطرناکی شده اند.

مرکلی اضافه کرد، این مساله خطرناک و غیرقابل قبول است، به همین دلیل طرحی برای محاکمه عربستان بابت یاری به شهروندانش برای فرار از محاکمه ارائه شد.

پس از آنکه دادستان شهر پورتلند در ایالت اورگان در دسامبر گذشته اعلام نمود که مسؤولان عربستانی به یکی از دانشجویان این کشور که متهم به قتل یک دختر آمریکایی بود، یاری کردند از آمریکا فرار کند، رسانه های آمریکایی نیز اخیرا به این موضوع پرداختند.

رون وایدن، سناتور دموکرات آمریکایی از ایالت اورگان در جلسه کمیته اطلاعات مجلس سنا در اواخر ماه گذشته از مدیر دفتر تحقیقات فدرال (اف.بی.آی) خواست گزارشی از چگونگی فرار عربستانی ها از آمریکا با یاری ریاض تهیه و ارائه کند.

وایدن گفت: مدارک جدی و نگران نماینده ای دال بر این وجود دارند که ریاض از فرار شهروندان عربستانی متهم به جرائم خطرناک در آمریکا حمایت می نماید، این امر به منزله ضربه ای به حاکمیت قانون است و این احتمال نیز وجود دارد که این شهروندان عربستانی با پاسپورت های جعلی و از طریق هواپیماهای شخصی گریخته باشند.

شبکه فاکس نیوز آمریکا اواسط ماه گذشته میلادی اعلام نمود، پنج تن از دانشجویان عربستانی در ایالت اورگان که به اتهامات جنایی مختلف تحت تعقیب هستند، ناپدید شده اند و مسؤولان ریاض برای فرار به آنها یاری کردند.

طبق گزارش این شبکه ماهواره ای، دستگاه قضایی آمریکا در سال های 2012 تا 2016 اتهامات مختلفی از جمله قتل به دلیل سهل انگاری، تجاوز و سوءاستفاده جنسی از بچه ها را در خصوص عبدالرحمان سمیر نوره، عبدالعزیز الدویس، ولید علی الحارثی، سلیمان علی غویث و علی حسن الحمود، از شهروندان عربستانی عنوان نمود.

310 310

منبع: خبرآنلاین

به "اقدام تازه سیاستگذاران آمریکا درباره ریاض" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدام تازه سیاستگذاران آمریکا درباره ریاض"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید