افزایش موارد بستری بیماران کرونایی در هفته اخیر نگران کننده است

به گزارش نیلی ابزار، خبرنگاران/چهارمحال و بختیاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: باوجود اینکه میزان شیب ابتلا و بستری ناشی از کرونا در استان به صورت نزولی است، اما در اواخر هفته گذشته موارد بستری افزایش یافت که جای نگرانی دارد.

افزایش موارد بستری بیماران کرونایی در هفته اخیر نگران کننده است

مجید شیرانی در تشریح آخرین شرایط شیوع بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: هم اکنون 457 بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد 389 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته چهار مورد فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کرونا در استان گزارش شد و مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری به 1510 نفر رسید، در حال حاضر 57 بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.

وی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری به واسطه تلاش کادر بهداشت و درمان کمترین اندازه فوتی ناشی از پیک پنجم کرونا در کشور را به خود اختصاص داد، نام کرد: بر این اساس در طول پیک پنجم بیماری کرونا، بیشترین موارد بستری ناشی از این ویروس در بیمارستان های کشور در استان چهارمحال و بختیاری به ثبت رسیده است.

شیرانی تاکید کرد: اخیراً باوجود اینکه اندازه شیب ابتلا و بستری ناشی از کرونا در استان به صورت نزولی است، اما در اواخر هفته گذشته موارد بستری افزایش یافت که جای نگرانی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: ویروس کرونا هم چنان در جامعه در حال گردش بوده، بنابراین هرگونه تجمعات و دورهمی ممنوع است و توصیه می شود اگر مردم از خانه نشینی خسته شده اند به صورت خانوادگی ساعت های خلوت شبانه روز را در طبیعت سپری کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "افزایش موارد بستری بیماران کرونایی در هفته اخیر نگران کننده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش موارد بستری بیماران کرونایی در هفته اخیر نگران کننده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید