از مصرف آجیل شور خودداری کنید

به گزارش نیلی ابزار، یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی با تاکید بر مصرف آجیل خام گفت: تا می توانید از مصرف انواع آجیل شور خودداری کنید.

از مصرف آجیل شور خودداری کنید

کوروش صمدپور متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفت وگو با خبرنگار ، در رابطه با مصرف آجیل در ایام نوروز و میزان مصرف آن گفت: یکی از میان وعده های مناسب و سالم که تمام افراد می توانند آن را میل کنند، انواع آجیل است؛ البته آجیل مصرفی باید از نوع خام آن باشد و خوردن آجیل های بو داده، شور و سوخته به هیچ عنوان توصیه نمی شود؛ بنابراین آجیل خام از بهترین نوع میان وعده ها برای سلامتی محسوب می شود.

او اضافه نمود: از مهمترین فواید آجیل می توان به وجود اسیدچرب غیراشباع و فیبر مناسب اشاره کرد که تاثیر خوبی در پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی دارد.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره مهم ترین نکات در مصرف آجیل تاکید کرد: آجیل ها با توجه به ماهیت تشکیل دهنده، قابلیت فسادپذیری بسیار بالایی دارند و اگر در محیط نامناسب و مرطوب نگهداری شوند احتمال آلوده شدن به قارچ سمی آفلاتوکسین وجود دارد که در صورت مصرف مکرر، این نوع قارچ باعث بروز سرطان های کبد می شود.

: ویروس کرونا؛ آجیل و مواد غذایی را قبل از مصرف حرارت دهید

صمدپور ادامه داد: از دیگر نکات مهم در مصرف آجیل توجه به میزان نمک آن هاست، چرا که بی توجهی به این نکته می تواند منجر به افزایش فشار خون و بیماری های قلبی عروقی شود. اندازه مصرف آجیل نیز از دیگر نکات مهمی است که در کنار فواید مثبت آن باید مورد توجه قرار بگیرد بنابراین به دلیل میزان کالری بالای این میان وعده؛ بهتر است هر هفته 200 گرم مصرف شود و استفاده بیش از حد ممکن است بیماری های بسیاری را در پی داشته باشد.

او در انتها گفت: از انواع آجیل های مناسب می توان به بادام، گردو، پسته، فندق و بادام هندی اشاره کرد که از نظر خواص در یک رده قرار دارند، اما باید توجه داشت که بادام زمینی از گروه آجیل ها محسوب نمی شود البته باید این آجیل های مصرفی از محل های مطمئن و بهداشتی تهیه شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "از مصرف آجیل شور خودداری کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از مصرف آجیل شور خودداری کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید