از خوردن کنگر غافل نشوید

به گزارش نیلی ابزار، اعظم میری اظهار کرد: محتوای ویتامین c موجود در کنگر بالا است به گونه ای که با مصرف 100 گرم کنگر 30 درصد ویتامین موردنیاز فرد تامین می گردد.

از خوردن کنگر غافل نشوید

وی اضافه نمود: کنگر معمولی گیاهی است خودرو با برگ های خاردار و ساقه های ضخیم شبیه به کرفس که از آن در پخت سوپ، خورش و حتی به صورت خام در سالاد استفاده می نمایند.

این پژوهشگر با بیان اینکه کنگر منبع غنی پتاسیم است، ادامه داد: کنگر طبیعتی گرم و خشک دارد و به همین دلیل آن را با ماست نیز می خورند و ضمناً برای آن دسته از افرادی که گرم مزاج هستند، خوردن آن توصیه می گردد.

میری اذعان کرد: خوردن برگ های این سبزی افزایش دهنده ادرار و محرک کلی ها و کبد است و به ترشح صفرا یاری می کند و سرشار از ویتامین های A، B، E و املاح معدنی است.

این کارشناس با اشاره به اینکه کنگر ضدعفونی نماینده، اشتهاآور، تب بر و هضم نماینده غذاست، تشریح کرد: ضمناً، مصرف آن باعث تقویت دستگاه گوارش می گردد؛ این سبزی خواص دارویی نظیر خاصیت آنتی اکسیدانی و کاهندگی کلسترول دارد. بنابراین احتمال بروز سرطان را کاهش می دهد.

وی با اشاره به تاثیر این گیاه در درمان بی خوابی و کیفیت خواب، گفت: از مهم ترین خواصش مدر بودن آن است؛ کنگر برای کسانی که سنگ کلیه دارند، مفید است زیرا منجر به شست وشوی سیستم کلیوی و ادراری می گردد.

منبع: گردشبان

به "از خوردن کنگر غافل نشوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از خوردن کنگر غافل نشوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید