احیای حصار و قلعه تاریخی منوجان کرمان

به گزارش نیلی ابزار، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، احیای حصار و قلعه تاریخی منوجان کرمان صورت می پذیرد.

احیای حصار و قلعه تاریخی منوجان کرمان

فریدون فعالی اظهار کرد: پروژه مطالعه، بازسازی و احیای قلعه منوجان یکی از پروژه های پیروز همکاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و شرکت سنگ آهن گوهر زمین به عنوان تعیین مالی شهرستان منوجان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان اضافه کرد: بازسازی این قلعه با تخصیص اعتبار قابل توجهی از سوی شرکت گوهر زمین از زمستان سال 1396 شروع شده و تا به امروز ادامه دارد.

او با اشاره به اینکه تا به امروز بخش قابل توجهی از قلعه منوجان آواربرداری شده و هم اکنون بازسازی و احیای حصار و بقایای معماری این قلعه در حال اجرا است، اعلام کرد: همزمان با فعالیت یاد شده کاوش باستان شناسی این قلعه با هدف شناخت استقرارهای ادوار مختلف نیز اجرا شده که نتایج ارزنده ای در برداشته است.

فعالی با بیان اینکه این پروژه در حال حاضر به عنوان بزرگترین پروژه حوزه میراث فرهنگی در جنوب استان بشمار می رود، تاکید نمود: با اجرای این پروژه برای 40 نفر شغل ایجاد شده و مصمم هستیم با همکاری و مساعدت تعیین مالی منوجان به احیا و ساماندهی کامل قلعه بپردازیم.

او اعلام نمود: امیدواریم با اتمام بازسازی این قلعه شاهد حضور گردشگران و ایفای نقش آن در رونق گردشگری و در نتیجه اقتصاد خانوارهای ساکن در شهرستان منوجان باشیم.

منبع: همگردی

به "احیای حصار و قلعه تاریخی منوجان کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احیای حصار و قلعه تاریخی منوجان کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید