آیا مشخص کف قیمت بلیت هواپیما لغو می گردد؟

به گزارش نیلی ابزار، خبرگزاری خبرنگاران-ماجرا از آنجا آغاز شد که بعضی شرکت های هواپیمایی با آژانس های مسافرتی تماس گرفته و از مسئولان آن ها سوال می کردند چرا بلیت ها را مقرون به صرفه می فروشید؟

آیا مشخص کف قیمت بلیت هواپیما لغو می گردد؟

به گزارش خبرگزاری نیلی ابزار به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، فایل صوتی از چند مسئول واحد فروش شرکت های هواپیمایی در اختیار خبرگزاری صداوسیما قرار گرفته است که از مسئول آژانس بازخواست می نمایند چرا با توجه به اینکه بلیت این شرکت در یکی از این راستا ها زیر 600 هزار تومان در هیچ سایتی به فروش نرسیده، بلیت ها را با 5 درصد تخفیف می فروشند؟

بعد از پیگیری چرایی مشخص کف قیمت بلیت هواپیما که با سکوت تایید آمیز سازمان هواپیمایی کشوری همراه بود، حالا مراجع بالا دستی با این فرایند مخالفت نموده اند.

بعد از اینکه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، هفتم آذر ماه به رسانه ها گفت: اگر شرکتی بلیت خود را پایین تر از نرخ های مشخص شده عرضه کند به او تذکر می دهیم! وزیر راه و شهرسازی در حاشیه شورای معاونان وزارت راه و شهرسازی، به معاون خود تذکر داده که شما باید حافظ منافع مردم باشید و نباید به گونه ای اقدام کنید که منافع مردم در مقابل منفعت شرکت های هواپیمایی به مخاطره بیافتد.

بعد از این تذکر، حالا سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری موضع رسمی و تازه این سازمان را اعلام نموده. میراکبر رضوی سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری می گوید: ما به عنوان متولی هوانوردی حافظ منافع مردم هستیم و با مشخص کف قیمت برای بلیت هواپیما مخالف هستیم.

از طرف دیگر نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم با این موضوع مخالف هستند و می گویند اگر این رویه اصلاح نشود از ابزار های نظارتی استفاده خواهند کرد:

مجتبی یوسفی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی می گوید: ما بطور ویژه از وزیر راه و شهرسازی در کمیسیون عمران می خواهیم که جلوی اجحاف به مردم را بگیرد و در این راه، اگر تذکر چاره ساز نباشد، از سایر ابزار های قانونی خود استفاده خواهیم کرد.

با این وجود، مردم همچنان منتظر تحقق وعده های مسئولان و اقدام دستگاه های ناظر در جهت رقابتی شدن قیمت بلیت ها و برطرف انحصارات موجود در این بخش هستند، گامی در جهت تحقق بند 44 قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 که تبانی بین اشخاص را که نتیجه آن، اخلال در رقابت باشد ممنوع می داند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "آیا مشخص کف قیمت بلیت هواپیما لغو می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا مشخص کف قیمت بلیت هواپیما لغو می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید