آنالیز محل عفونت با چسب زخم هوشمند

به گزارش نیلی ابزار، اولین چسب زخم هوشمند در جهان، محل عفونت را آنالیز کرده و از طریق ارسال داده هایی به تلفن هوشمند، پزشک و بیمار را از مقدار بهبود زخم آگاه می کند.

آنالیز محل عفونت با چسب زخم هوشمند

محققان دانشگاه بولونیا ایتالیا اخیرا چسب زخم هوشمندی را طراحی و ابداع کردند که از طریق حسگری هوشمند شرایط زخم را بررسی کرده و به اطلاع کاربران می رساند. این فناوری مجهز به سنسور، میزان سطح رطوبت در محل زخم را تجزیه و تحلیل کرده و اطلاعات و داده های ثبت شده را به شکل بی سیم به اپلیکیشنی در تلفن همراه ارسال می کند. این نوآوری تازه بسیار باارزش و حیاتی است؛ چرا که داده ها بی درنگ ارائه شده و نظارت بر زخم ها را برای پزشکان و متخصصان بهداشت بسیار سهل و آسان می کند.

این چسب زخم های هوشمند دارای سطوح متعددی بوده و با جمع آوری میزان رطوبت زخم و اطلاع رسانی به پزشکان نظارتی بی سیم در زمان واقعی بر زخم ها ارائه می دهند. داده های جمع اوری شده از طریق یک یک تراشه شناسایی فرکانس رادیویی (RFID) به یک برنامه تلفن همراه منتقل می شود.

حسگر قادر است تغییرات سطح رطوبت را با تولید سیگنال های الکتریکی هر بار که سایش به سمت بازیابی می رود، ردیابی کند. این حسگرها به میزان ای کوچکتر از یک دانه برنج طراحی شدند تا به راحتی درون تراشه RFID چسب زخم قرار گیرند. دکتر لوکا پوسانزینی، محقق این طرح در دانشگاه بولونیا می گوید: این چسب زخم چند لایه با خواص و ویژگی های جذب متفاوتی ساخته شده تا با انواع مختلف زخم ها سازگار شده و راه نظارت بر زخم بیماران را برای پزشکان هموار کنند. این دانشمند تاکید کرده برداشت مکرر این چسب زخم برای بررسی فرایند بهبودی، کارایی آن را مختل کرده و همزمان فرایند بهبهودی را نیز بسیار کند می کند.

تا به امروز جزئیاتی از قیمت و میزان عرضه این چسب زخم به بازارهای جهانی فاش نشده است؛ اما دانشمندان اعلام کردند که به احتمال قوی این چسب زخم ها ارزان قیمت خواهد بود چرا که مواد مورد استفاده در این فناوری ارزان تهیه شده و همزمان به گونه ای طراحی شده تا با محیط زیست سازگار بوده و با خیالی آسوده آن را دور انداخت.

منبع: ایران آنلاین

به "آنالیز محل عفونت با چسب زخم هوشمند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز محل عفونت با چسب زخم هوشمند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید