آشنایی با مرکز خریدی که در فرودگاه چانگی سنگاپور جای دارد

به گزارش نیلی ابزار، یک سکوی پرش 250 متری در طبقه سوم، پل معلق 50 متری با کف شیشه ای، قدم زدن در میان انبوهی از درختان که به شکل حیوانات در تراس طبقه پنجم آراسته شده اند، آبشار بزرگ 40 متری که از حفره ای در میان سایبان گنبدی شکل پایین می ریزد و مجسمه هنری ساخته شده از چهار لایه عظیم و یکپارچه، همگی صرفا گوشه ای از زیبایی های ظاهری معماری فرودگاه چانگی سنگاپور هستند. جاذبه های گردشگری 1.27 میلیون دلاری که در سال 2019 تغییراتی در آن انجام گرفته و امکانات بسیار زیادش موجب شده تا به عنوان بهترین فرودگاه جهان شناخته گردد. مرکز خرید فرودگاه چانگی سنگاپور از مجموعه ظریفی از صفحات شیشه ای مشبک تشکیل شده و اولین مرکز خرید حلقوی شکلی بوده که ارتباط سه ترمینال از 4 ترمینال موجود در فرودگاه را تامین می نماید. موشا سفدیه، طراح باغ جادویی جدید امید زیادی به انتخاب این باغ به عنوان برنده مسابقات ساختمان هایی با معماری تاثیرگذار دارد. سفدیه می گوید: می خواهم نوع جدیدی از فضای شهرنشینی را به وجود آورم، فضایی که شما به دلایلی مثل خرید و امکاناتی برای سفر به مکانی دیگر، به آنجا می روید و در عین حال این فضا، یک باغ بسیار بزرگ بوده که نظر شما را نسبت به بازار و همچنین محیط عمومی تغییر می دهد. در حالیکه این باغ بزرگ در طبقه پنجم واقع شده است، شما می توانید هنگام عبور از طبقه هفتم برای خودتان غذا و تنقلات فراهم کنید. با همراه شوید تا شما را به بخش های مختلف مرکز خرید مجهز فرودگاه چانگی سنگاپور برده و با هم به زیبایی هایش پی ببریم. لازم دانستیم عنوان کنیم سنگاپور که به عنوان صندلی این فرودگاه بحساب می آید، در همسایگی کشورهایی نظیر اندونزی، مالزی، فیلیپین و کامبوج قرار داشته که بسیار دیدنی هستند.

آشنایی با مرکز خریدی که در فرودگاه چانگی سنگاپور جای دارد

معماری زیبا و بی بدیل در سنگاپور

ساخت مرکز خرید جدید نیازمند رعایت چند مورد ضروری بود. به گفته سفدیه معماری فرودگاه چانگی سنگاپور بیشتر فضا را برای ترمینال 1 قرار داده، مقداری فضا برای باجه ها در نظر گرفته و بقیه فضا را برای بوفه و همچنین قسمت هایی را جهت جاذبه گردشگری تقسیم بندی نموده است. من با بیان ایده هایی در خصوص باغ جادویی شروع به صحبت کردم و شرکت کپیتال لند، توسعه دهنده ای که در مناقصات نیز شرکت نموده بود، از آن ایده ها استقبال کرد و گفت: به نظر می رسد شروع پروژه از هم اکنون به آرامی شروع شده است.سنگاپور همیشه به دنبال توسعه تفکر فراگیر سبز، مثل ساخت جنگل بوده است. این کشور با گسترش باغ های بای که 6 سال پیش تاسیس شدند، باغ های بوتانیک مشهورش را توسعه داد. این باغ از 101 هکتار ملک حقیقی اولیه در محدوده شهر مارینا تشکیل شده است. سفدیه می گوید: می دانیم که سنگاپور هم اکنون نیز به خاطر باغ هایش مشهور است پس ما می خواهیم ایده جدیدی را پیشنهاد دهیم.من فکر می کنم شما به باغ های بای می روید چرا که دوست دارید در خصوص زندگی گیاهان بیشتر یاد بگیرید، شاید هم می خواهید از طبیعت گرمسیری زیبای آن لذت ببرید. اما، باغی که ما از آن سخن می گوییم، تجربه کاملا جدیدی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. قدم زدن در این باغ حس و حال متفاوتی دارد، گویی در خانه خود نشسته اید، ولی روحتان از طبیعت گردی لذت می برد.

از طراحی تا اجرا

سفدیه می گوید: ما قبل از اینکه این مرکز خرید را به شکل یک دونات با صفحات شیشه ای بسازیم، طرح و شکل های هندسی بسیار زیادی را آنالیز کردیم. در ارتفاع ساخت این مجموعه به دلیل وجود هواپیما و برج های مراقبت محدودیت داشتیم، همچنین محدودیت های مکان ساخت نیز باید در نظر گرفته می شد. پس باید آن را به شکل بیضی یا ترکیب چند شکل فضایی ساختیم. ساخت سازه ای با این شکل هندسی سختی های بسیار زیادی دارد، مخصوصا به دلیل وجود مونوریل هایی که برای رفت و آمد بین بخش های معماری فرودگاه چانگی سنگاپور دقیقا از میان این مجموعه عبور می کردند. یک مشکل اساسی هندسی وجود داشت که باید با زیرکی آن را هم رفع می کردیم. ما نمی توانستیم از یک حلقه متقارن استفاده کنیم، چون آبشار دقیقا بالای قطار قرار داشت. ما باید یک حلقه نامتقارن می ساختیم که مرکز ثقل و مرکز هندسی آن بر هم منطبق نبودند. این سازه برای عبور ده هزار گالن بر دقیقه آب طراحی شده و عنصر اصلی مدیریت این مقدار آب، حفره مرکزی آن است. سفدیه به این نکته اشاره نمود: آبی که از این حفره به پایین می ریزد، دوباره به بالای آبشار بازگردانده می گردد.با استفاده از شیشه های سه گانه low-E میزان نور ورودی به این مجموعه کنترل شده و بدون افزایش حرارت محیط، گیاهان نور لازم را برای رشد دریافت می نمایند. پوشش نمای خارجی این سازه متشکل از 9000 پنل بوده که در اندازه و شکل ظاهری منحصر بفرد است. وزن این پنل ها 250 تا 300 کیلوگرم بوده و فاصله هوایی بین آن ها 16 میلیمتر است که نقش موثری در کاهش ورود صدای هواپیما به داخل مرکز خرید دارد. نصب این پانل ها مسائل خاص خود را دارد. باید با احتیاط لازم آن ها را از روی زمین بلند نموده و در صندلی مخصوص خود قرار داد تا نمای خارجی سازه را به زیبایی هرچه تمامتر به وجود آوررند.

فرودگاه سنگاپور همچنان درصدر جدول

به گفته ایوان تان، سخنگوی فرودگاه چانگی این فرودگاه 62.2 میلیون مسافر را در سال 2017 جابه جا نموده که 30 درصد آن ها مسافرین ترانزیت بودند و این نسبت تا به امروز بدون تغییر باقی مانده است. به گفته Tan: روندی که هم اکنون روی پیش داریم، افزایش تعداد مسافرانی است که از خدمات اتصال شخصی صحبت می نمایند، بدین معنا که آن ها می توانند علاوه بر خرید بلیط، برنامه سفرشان را خودشان تنظیم نمایند.هونگ جین، مدیر عامل اجرایی توسعه مرکز خرید فرودگاه چانگی می گوید: ایده های جذب گردشگر مرکز خرید چانگی به شکل تاثیرگذاری شرایط گردشگری را بهتر از قبل نموده است. او در ادامه می گوید: ما در حال معین کردن مکان هایی هستیم که بیشتر مسافران بجای گذراندن وقتشان در شهرهای اصلی، در آن ها به تفریح بپردازند. در اینجا است که این مرکز هوایی بیش از آنکه در بخش سفر و حمل و نقل مهم باشد از نظر ظاهری اهمیت دارد، چرا که مسافران در هنگام انتخاب فرودگاه مورد نظرشان در مبدا یا مقصد، فرودگاهی را انتخاب می نمایند که از بودن در آن لذت بیشتری ببرند.

منبع: همگردی

به "آشنایی با مرکز خریدی که در فرودگاه چانگی سنگاپور جای دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با مرکز خریدی که در فرودگاه چانگی سنگاپور جای دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید