8 نکته برای بهتر خوابیدن در فرودگاه

به گزارش نیلی ابزار، چگونه خواب بهتری در فرودگاه داشته باشیم؟

خوابیدن در فرودگاه موضوع خوشایندی نیست و اگر حق انتخابی وجود داشته باشد شاید هیچ کس دلش نخواهد در فرودگاه بخوابد. اما همواره همه چیز دست ما نیست، و خوابیدن در فرودگاه هم از این مساله مستثنی نیست. گاهی به علت شرایط نامساعد آب و هوا پروازمان تاخیر دارد یا آنکه در توقف بین دو پرواز هستیم و مجبوریم چندین ساعت در فرودگاه معطل بشویم یا شاید هم بر خلاف همواره یکبار هم که شده خیلی خیلی زود به فرودگاه رسیده اید و چند ساعتی باید مهمان فرودگاه باشید. علت شما هر چه باشد گاهی ناگزیر هستیم که در فرودگاه بخوابیم و استراحت کنیم. در این مطلب می خواهیم 8 نکته برای خوابیدن در فرودگاه به شما معرفی کنیم که حاصل تجربیات افرادی است که در امر خوابیدن در فرودگاه حرفه ای هستند! با خواندن این مطلب دفعه بعد که مجبور شوید چند ساعت در فرودگاه بمانید به خوبی می دانید که باید چه کار کنید. با خبرنگاران همراه باشید تا با این نکته ها بیشتر آشنا شویم.

8 نکته برای بهتر خوابیدن در فرودگاه

1-تحقیق کنید

اگر زیاد اهل سفر و به خصوص پرواز با هواپیما باشید می دانید که برترین کار این است که قبل از سفر در خصوص گزینه های استراحت در فرودگاه مورد نظرتان تحقیق کنید. داشتن اطلاعات در سفر همواره حرف اول را می زند و باعث می گردد سفر بهتر و بی دردسرتری داشته باشید. بنابراین اگر فکر می کنید که ممکن است چند ساعتی در فرودگاه معطل شوید حتما قبل از سفر در خصوص گزینه های خوابیدن و استراحت در فرودگاه مقصد تحقیق کنید. اما همانطور که همه می دانیم، همواره این امکان وجود ندارد و گاهی به خاطر اتفاقی پیش بینی نشده مجبور هستیم در فرودگاه بمانیم. در این صورت چه کنیم؟ خوشبختانه در بیشتر فرودگاه های بزرگ امکان دسترسی به ایترنت وای فای رایگان و همینطور شارژ موبایل و لپتاپ وجود دارد. با استفاده از گوشی یا لپتاپ می توانید در کمترین زمان امکانات رفاهی دور و برتان را ارزیابی کنید و برترین گزینه را انتخاب کنید. در بسیاری از فرودگاه ها امکاناتی مثل استفاده از حمام، سالن های استراحت ویژه، اتاق خواب، انبار چمدان و حتی استخر شنا هم وجود دارد. بنابراین اگر تحقیق کنید لازم نیست تمام طول شب را روی جایگاه ناراحت فرودگاه چرت بزنید.

2- در مکان های خلوت نخوابید

این نکته به ویژه برای افرادی که تنها سفر می نمایند حائز اهمیت است. وقتی در سفر هستید همواره بودن در جمع امن تر است. در برخی فرودگاه ها اتاق هایی برای نیایش وجود دارد که مکان خوبی برای یک چرت کوتاه است. اما مراقب باشید! چون گاهی این اتاق ها خلوت هستند یا اصلا کسی در آنجا نیست؛ در این صورت خوابیدن در آن ها پیشنهاد نمی گردد. خوابیدن در سالن انتظار در کنار بقیه مسافرها امنیت بیشتری خواهد داشت.

3- هتل ها و خوابگاه های فرودگاه را پیدا کنید

در بسیاری از فرودگاه های بین المللی و معتبر که محل عبور و توقف میلیون ها مسافر است هتل های خوبی در داخل فرودگاه وجود دارد. در برخی فرودگاه ها این هتل ها در محوطه یا نزدیکی فرودگاه قرار دارند و با کمی پیاده روی و بی آنکه زیاد از فرودگاه دور شویم می توانیم به این هتل ها برویم و یک خواب درست و حسابی داشته باشیم. اما در برخی موارد این هتل ها واقعا در داخل فرودگاه و ساختمان ترمینال فرودگاه قرار گرفته اند. حتی هتل های زنجیره ای معروفی مثل هیلتون و شرایتون هم در برخی فرودگاه ها شعبه دارند. اگر قصد دارید مقرون به صرفه سفر کنید و نمی خواهید پولی بابت هتل بپردازید در برخی فرودگاه ها خوابگاه ها یا اتاق هایی برای استراحت مسافران لحاظ شده است که گرچه به راحتی هتل نیستند، اما حداقل باعث صرفه جویی در هزینه هایتان می گردد. اخیرا محصولی به نام کپسول خواب به بازار آمده که همانطور که اسمش تعیین است یک کپسول است که داخلش می روید و می خوابید! استفاده از این کپسول ها در فرودگاه های بین المللی در حال توسعه است و به علت هزینه کم و امنیت و آسایش خوبی که دارند به شدت مورد استقبال مسافران قرار گرفته اند.

4- مراقب وسایلتان باشید

اگر گزینه های بالا در درسترس نبود و مجبور شدید در ترمینال فرودگاه بخوابید مراقب وسایلتان باشید. اگر وسایلتان بیش از یک چمدان یا کیف دستی است می توانید آن ها را به قسمت انبار چمدان فرودگاه تحویل دهید. تقریبا در تمام فرودگاه ها بخشی به این امر اختصاص پیدا نموده و مسافران می توانند با سپردن وسایل به این مراکز، دیگر نگران دزدیده شدن وسایلشان نباشند. پاسپورت، بلیت و مدارک شناسایی خود را همواره همراهتان داشته باشید و آن ها را حتی الامکان در چمدان یا کیف نگذارید. وسایل قیمتی و باارزشتان مثل کیف پول و موبایل را نیز در کیف دستی که همواره همراهتان است قرار دهید. کیفتان را نزدیک خود نگه دارید یا آن را بغل کنید و بخوابید تا اگر خدای ننموده کسی قصد دزدیدن آن را داشت متوجه شوید.

5- آلارم تلفن همراهتان را تنظیم کنید

همواره موقع خوابیدن در فرودگاه این نگرانی وجود دارد که از پرواز جا بمانید. این نگرانی و استرس گاهی باعث می گردد اصلا خوابتان نبرد و نتوانید خوب استراحت کنید. پس بهتر است آلارم موبایل خود را روی ساعت تعیینی تنظیم کنید و بعد با خیال راحت بخوابید. البته قبل از خوابیدن چک کنید که گوشی به مقدار کافی شارژ داشته باشد.

6- محیطی آرام برای خوابیدن ایجاد کنید

اگر مجبور هستید در ترمینال و محوطه فرودگاه بخوابید می توانید با چند نکته فضا را برای خواب دلنشین تر و آرام تر کنید. مثلا با استفاده از چشم بند یا گوش گیر می توانید از شر سر و صدای مزاحم فرودگاه راحت شوید و در آرامش بخوابید. مسواک بزنید و در صورت امکان لباس هایی راحت تر بپوشید. حتما قبل از خواب یک پتو یا ژاکت روی خود بیاندازید، چون فرودگاه ها همواره سرد هستند!

7- ممکن است ماموران امنیتی شما را بیدار نمایند!

در برخی فرودگاه های بزرگ مسافران زیادی را می بینید که در گوشه و کنار فرودگاه خوابیده اند. اگر آلارم موبایلتان را تنظیم نموده اید باز هم انتظار داشته باشید که زودتر از آلارم و به وسیله ماموران امنیتی فرودگاه بیدار شوید. به همین علت پاسپورت ، بلیط هواپیمایتان را دم دست داشته باشید تا سریع به ماموران نشان دهید و دوباره بتوانید بخوابید.

8- سالن استراحت فرودگاه

معمولا در فرودگاه ها سالن هایی مخصوص استراحت مسافران فرست کلاس وجود دارد. خبر راضی نماینده این است که سالن های استراحت فرودگاه فقط مخصوص مسافران فرست کلاس نیست. معمولا مسافران پروازهای دیگر هم می توانند با پرداخت هزینه وارد این سالن ها شوند و از امکانات رفاهی آن ها مثل دوش آب گرم، پیژامه و پتو استفاده نمایند.

منبع: travelchannel.com

منبع: الی گشت

به "8 نکته برای بهتر خوابیدن در فرودگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 نکته برای بهتر خوابیدن در فرودگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید