10 نکته که قبل از خرید پرینتر لیزری باید به آن ها توجه کنید

به گزارش نیلی ابزار، طی سال های گذشته قیمت پرینترهای لیزری بسیار کمتر از گذشته شده و بنابراین استقبال از آن ها افزایش یافته است. پرینترهای لیزری کاربردهای متفاوتی دارند و بنابراین کاربران با توجه به اهداف مختلف از آن ها استفاده می نمایند. اگر به هر دلیلی در پی خرید یک پرینتر لیزری هستید، در ادامه به 10 نکته می پردازیم که قبل از خرید باید به آن ها توجه کنید.

10 نکته که قبل از خرید پرینتر لیزری باید به آن ها توجه کنید

پرینتر لیزری اچ پی مدل Laser 107w

5,949,000

تومان

پرینتر چندکاره جوهرافشان با قابلیت چاپ عکس کانن مدل PIXMA MG2540s

1,949,000

تومان

خرید پرینتر لیزری از نیلی ابزار

مشاهده همه

رنگی یا سیاه و سفید

اولین نکته مهمی که باید توجه کنید، خرید یک پرینتر لیزری رنگی یا سیاه و سفید است. اگر صرفا می خواهید چیزهایی مانند اسناد را پرینت کنید، پس طبیعتا یک پرینتر سیاه و سفید به خوبی احتیاجهای شما را پوشش می دهد. اما اگر در پی پرینت فایل های رنگی هستید، چنین پرینتری را باید بخرید که طبیعتا قیمت بالاتری دارد.

عملکرد

بعضی پرینترها از امکاناتی مانند اسکن و کپی کردن هم پشتیبانی می نمایند. در نتیجه با خرید این نوع پرینترها، دیگر لازم نیست از یک ابزار دیگر بهره ببرید و در هزینه ها هم صرفه جویی می گردد. بنابراین باید ببینید در کنار احتیاج به پرینت، به چه چیزهایی احتیاج دارید تا پرینتر متناسب با احتیاج خود بخرید.

پرینتر چندکاره لیزری اچ پی مدل Laser MFP 137fnw

11,879,000 تومان

مشاهده و خرید

وزن کاغذ و محفظه آن

بیشتر پرینترها معمولا از کاغذ تا میزان A4 پشتیبانی می نمایند. بنابراین اگر در پی پرینت با کاغذهای بزرگ تر مانند A3 هستید، باید از بین مدل های خاص دست به انتخاب بزنید. از سوی دیگر اگر می خواهید از انواع و اقسام کاغذها بهره ببرید، باید ببینید پرینتر موردنظر از نظر وزن کاغذ چه حرفی برای گفتن دارد.

یکی از ویژگی های مهم پرینترها برای محیط های شلوغ، بهره گیری از محفظه بزرگ است تا تعداد زیادی کاغذ در آن قرار بگیرد. بسیاری از پرینترهای اداری معمولا می توانند 250 برگه کاغذ را در محفظه موردنظر نگه دارند. قابلیت هایی مانند پرینت دو طرفه هم برای بعضی کاربران اهمیت زیادی دارد که باید به آن توجه کنید.

ارتباطات

در تمام پرینترها پورت USB دیده می گردد ولی در محیط ادارات پورت اترنت (Ethernet) هم اهمیت زیادی دارد. با بهره گیری از این پورت، می توانید پرینتر را به شبکه داخلی وصل کنید تا تمام کامپیوترها به راحتی به آن دسترسی داشته باشند. بعلاوه اگر می خواهید به وسیله شبکه وای فای به پرینتر وصل شوید، باید این قابلیت را داشته باشد.

پرینتر چندکاره لیزری کانن مدل imageclass MF3010

8,300,000 تومان

مشاهده و خرید

راحتی استفاده

بهره گیری پرینتر لیزری از یک نمایشگر لمسی، می تواند کار شما را برای انجام کارهای مختلف بسیار ساده تر کند. به طور کلی قبل از خرید پرینتر بهتر است آن را از نظر راحتی استفاده آنالیز کنید تا در این زمینه با مسئله ای روبرو نشوید.

هزینه تعویض تونر

با وجود اینکه بعضی پرینترهای لیزری با قیمت بسیار مناسبی به فروش می رسند، اما ممکن است هزینه تعویض تونر آن ها بسیار بالا باشد. اگر از پرینتر لیزری رنگی استفاده می کنید، طبیعتا برای تعویض تونر با هزینه بسیار بالاتری روبرو می شوید.

تونر کارتریج لیزری مشکی پرینت فید مدل 725

250,000

تومان

پودر شارژ 1000 گرمی میرا مدل 1200

405,000

تومان

خرید تونر پرینتر از نیلی ابزار

مشاهده همه

سروصدا و مصرف انرژی

سروصدای پرینتر برای بسیاری از کاربران اهمیت زیادی ندارد ولی بعضی افراد تا حد زیادی به این موضوع توجه نشان می دهند. در کنار سروصدا، بهتر است به مصرف انرژی پرینتر لیزری هم توجه کنید.

دوام کارتریج

دوام کارتریج یک موضوع بسیار مهم است و نباید آن را نادیده بگیرید. قبل از خرید پرینتر لیزری باید ببینید با هر بار شارژ کارتریج، چند صفحه می تواند چاپ گردد. همین مشخصه می تواند یک معیار اساسی برای مقایسه بین مدل های مختلف باشد.

پرینتر لیزری اچ پی مدل Laser 107w

5,949,000 تومان

مشاهده و خرید

ابعاد پرینتر و راحتی تعویض تونر

یک پرینتر مناسب محیط های اداری ابعاد بسیار بزرگی دارد و در نتیجه بسیار سنگین است. اما برای یک خانه، طبیعتا نباید پرینتر غول پیکری بخرید. بعلاوه تعویض تونر هم باید بسیار راحت باشد که بتوانید بدون دردسری چنین کاری را انجام دهید. قبل از خرید پرینتر لیزری حتما به این نکات توجه کنید.

پرینتر لیزری اچ پی مدل Laser 107w

5,949,000

تومان

پرینتر چندکاره جوهرافشان با قابلیت چاپ عکس کانن مدل PIXMA MG2540s

1,949,000

تومان

خرید پرینتر لیزری از نیلی ابزار

مشاهده همه

منبع: PCWorld

سوالات متداول

برای خرید پرینتر باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

در این زمینه نکات متعددی را می توانیم مطرح کنیم ولی ویژگی هایی مانند میزان، دوام کارتریج و عملکرد اهمیت بسیار زیادی دارند.

آیا تعویض تونر پرینتر لیزری کار راحتی است؟

در این زمینه قبل از خرید باید به این موضوع توجه نشان دهید تا بعد از خرید برای این کار دچار مشکل نشوید.

منبع: دیجیکالا مگ

به "10 نکته که قبل از خرید پرینتر لیزری باید به آن ها توجه کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 نکته که قبل از خرید پرینتر لیزری باید به آن ها توجه کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید