لاک پشت خود را نبوسید!

به گزارش نیلی ابزار، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری در ایالات متحده از صاحبان خزندگان خواست که در میان شیوع بیماری سالمونلا که با لاک پشت های کوچک مرتبط است، لاک پشت خود را نبوسند یا بغل نکنند.

لاک پشت خود را نبوسید!

به گزارش نیلی ابزار، تا روز چهارشنبه، 26 بیماری و 9 مورد بستری در 11 استان ثبت شده است: کالیفرنیا، مونتانا، ایلینویز، میسوری، اوهایو، کنتاکی، جورجیا، ویرجینیا، کارولینای شمالی، نیویورک، پنسیلوانیا و تنسی که تا به امروز بیشترین موارد ابتلا به سالمونلا را دارند.

با این حال، مقامات خاطرنشان کردند که تعداد واقعی افراد بیمار احتمالاً بیشتر از تعداد گزارش شده است، زیرا بعضی بدون مراقبت پزشکی یا آزمایش سالمونلا خود به خود بهبود می یابند.

تحقیقات در حال اجرا، این باکتری را به لاک پشت های کوچک مرتبط می نماید، و خاطرنشان می نماید که در حالی که هر لاک پشت می تواند عوامل بیماری زا مضر را در مدفوع خود حمل کند، آن هایی که لاک کمتر از 4 اینچ طول دارند، منبع شناخته شده ای هستند.

یک قانون فدرال فروش و توزیع لاک پشت هایی با لاک کمتر از 4 اینچ را به عنوان حیوانات خانگی ممنوع نموده، زیرا آن ها باعث بیماری های زیادی به خصوص در بچه ها خردسال شده اند. علی رغم ممنوعیت، این لاک پشت ها را می توان به طور غیرقانونی در فروشگاه ها، بازار ها و دکه های کنار جاده ای یافت.

بر اساس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری که از صاحبان خزندگان خواست پس از لمس لاک پشت ها دست های خود را با بشویند، میکروب ها می توانند در هر جایی که لاک پشت ها زندگی می نمایند و پرسه می زنند، پخش شوند.

مقامات بهداشت عمومی بعلاوه توصیه کردند که لاک پشت ها را در خارج از خانه رها نکنید، زیرا می تواند حیات وحش را مختل کند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری هشدار داد: لاک پشت خود را نبوسید یا در آغوش نکشید، و در اطراف آن چیزی نخورید یا ننوشید، و اضافه کرد که لاک پشت ها نباید در مناطقی که غذا وجود دارد قرار بگیرند. این کار می تواند میکروب های سالمونلا را به دهان شما منتقل کند و شما را بیمار کند.

افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، احتمال بیشتری دارد که در نتیجه عفونت، پیامد های سلامتی جدی تری داشته باشند، اگرچه بیشتر افراد اسهال، تب و درد معده را بین شش ساعت تا شش روز پس از عفونت تجربه می نمایند و در یک هفته یا کمتر بهبود می یابند.

منبع: فرارو

به "لاک پشت خود را نبوسید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاک پشت خود را نبوسید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید