10 موسیقی برتر دنیای سینمایی مارول را بشنوید

به گزارش نیلی ابزار، استودیو مارول یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان فیلم در دنیا است که با فرنچایزهایی چون نگهبانان کهکشان (Guardians of the Galaxy)، ثور (Thor) و پلنگ سیاه (Black Panther)، که اغلب به یک مقدار مجذوب کننده و تماشایی هستند، مخاطبان سراسر دنیا را مجدوب خود نموده است. علاوه بر این نکته قابل توجه در فیلم های مارول قطعات موسیقی به کار رفته در آن ها است که به مقدار خود فیلم ها قابل توجهند، تا جایی که در چند فیلم از آهنگ های کلاسیک هنرمندانی چون گروه فلیت وود مک و بیانسه برای یاری به بیان بهتر داستان ها استفاده شده است. در ادامه 10 عنوان برتر از موسیقی فیلم های مارول را معرفی کردیم که می توانید بشنوید.

10 موسیقی برتر دنیای سینمایی مارول را بشنوید

10. ترانه پدر و پسر (Father and Son) در فیلم نگهبانان کهکشان بخش 2 (Guardians of the Galaxy Vol. 2)

اولین عنوان در لیست موسیقی فیلم های مارول ترانه پدر و پسر از کت استیونز است. این قطعه در فیلم نگهبانان کهکشان بخش 2 در صحنه ای احساسی و تکان دهنده شروع می شود، و وقتی می بینیم که شخصیت کریس پرت در نقش پیتر کوییل، در سوگ از دست دادن یوندو، پدرخوانده اش که جان خود را برای نجات او فدا کرد نشسته است، به سختی می توانیم جلوی ریخته شدن اشک هایمان را بگیریم. ترانه درباره پدری است که از پسرش می خواهد به زندگی اش سروسامان بدهد، با این حال پسرش می داند که باید برخلاف خواسته های پدرش عمل کند تا زندگی خود را با شرایط خودش پیش ببرد، و تمام این ها با صدای زخمه های گیتار صحنه را غم انگیزتر می نماید. این یکی از برترین کاربردهای ترانه های کلاسیک محبوب در یک فیلم مارول است.

9. موسیقی سرزمین اجدادی (Ancestral Plane) در فیلم پلنگ سیاه (Black Panther)

لودویگ گورانسون با موسیقی سرزمین اجدادی حرف های زیادی می زند. این موسیقی فیلم را در صحنه مرگ پلنگ سیاه که به وسیله چادویک بوزمن فقید به تصویر کشیده شده است، می شونیم. پلنگ سیاه در طول مراسم خاکسپاری خود، قبل از اینکه دوباره به پدر مرده اش ملحق شود، یک سری فلاش بک ها را می بیند، که شخصیت اصلی در نهایت به زندگی بازمی شود. صدای سازهای شگفت انگیز که این موسیقی را شکل می دهند به جلوه احساسی صحنه می افزاید.

8. ترانه عشق کالیفرنیا (California Love) در فیلم مرد آهنی 2 (Iron Man 2)

عشق کالیفرنیا از توپاک یک هیپ هاپ کلاسیک است، اما در مرد آهنی 2 در یک قسمت خنده دار استفاده می شود. رابرت داونی جونیور به عنوان شخصیت اصلی، برای لحظه ای از نقش ابرقهرمانی خود کنار می رود تا در جشن تولد خودش دی جی شود. مرد آهنی که به وضوح مست است، با صدای عشق کالیفرنیا که از بلندگوهای سالن به گوش می رسد باعث شور و شعف زیادی در جمعیت می شود. مرد آهنی با لباس مخصوصش برای به هیجان آوردن جمعیتی که در سالن حضور دارند کارهای خنده داری می نماید که تا حدودی هم دردسرساز می شود.

7. ترانه آهنگ مهاجر (Immigrant Song) در فیلم ثور؛ رگناروک (Thor: Ragnarok)

آهنگ مهاجر لد زپلین به خودی خود یک قطعه حماسی است، اما وقتی در ثور شنیده می شود، به چیزی فراتر از حد انتظار می رسد. این ترانه در صحنه ای بسیار نفس گیر پخش می شود که ثور با بازی کریس همسورث درگیر نبردی شدید با نیروهای مخالف روی یک پل است و انرژی الکترومغناطیسی را به عنوان سلاح خود به کار می برد. آهنگ مهاجر علاوه بر اینکه در دو صحنه از فیلم شنیده می شود، موسیقی متن تریلر فیلم نیز است. کارگردان تایکا وایتیتی و ناظر موسیقی دیو جردن اصرار داشتند که این ترانه در طول پروژه چند بار استفاده شود.

6. ترانه زنجیر (The Chain) در فیلم نگهبانان کهکشان بخش 2 (Guardians of the Galaxy Vol. 2)

زنجیر از گروه فلیتوود مک به خودی خود ترانه قابل توجهی است، اما در چارچوب نگهبانان کهکشان حتی قدرتمندتر و تاثیرگذارتر به نظر می رسد. این آهنگ را می توان با بازی کریس پرت در نقش استار لرد، پدرش ایگو (با بازی کرت راسل)، زوئی سالدانا در نقش گامورا و دیو باتیستا در نقش دراکس شنید که به مغز ایگو در هسته سیاره می روند. زنجیر در سال 1977 منتشر و به یکی از ترانه های پیروز آلبوم افسانه ای فلیتوود مک یعنی شایعات (Rumours) تبدیل شد.

5. ترانه تمام ستارگان (All the Stars) در فیلم پلنگ سیاه (Black Panther)

کندریک لامار و سزا با ترانه تمام ستارگان در تیتراژ پایانی حماسه پلنگ سیاه شور و حال متفاوتی بوجود می آورند. این ترانه در لیست 10 آهنگ برتر بیلبورد نهاده شد و نامزد جایزه اسکار 2019 برای برترین آهنگ اصلی شد.

4. ترانه درگیر یک احساس (Hooked on a Feeling) در فیلم نگهبانان کهکشان (Guardians of the Galaxy)

می توان ادعا کرد که تمام موسیقی های استفاده شده برای نگهبانان کهکشان به مقدار خود فیلم محبوب است. مجموعه ای مملو از آثار کلاسیک مانند روح در آسمان، هیچ کوهی به مقدار کافی بلند نیست (Aint No Mountain High Enough) و موارد دیگر که در موسیقی های منتخب پیتر کوییل (با بازی کریس پرت) نهاده شده. درگیر یک احساس هم از این قاعده مستثنی نیست، چون وقتی ضبط صوت کوییل پس از دستگیری او مصادره می شود یک پیچ و تاب کمدی در فیلم بوجود می آید. مثل صحنه ای که اسارت گر پیتر او را به خاطر آهنگ هایش مسخره می نماید و او فریاد می زند: اون آهنگ مال منه!

3. ترانه مرد آهنی (Iron Man) در فیلم مرد آهنی (Iron Man)

این ترانه در سرتاسر مجموعه های مرد آهنی، از تریلر گرفته تا تیتراژ پایانی و بازی ویدیویی 2008 اجرا شده است. به طور کل ترانه مناسبی برای این مجموعه است، زیرا داستان مردی را روایت می نماید که با سفر در زمان، آینده را می بیند و به گذشته می رود تا انسان ها را از عذاب قریب الوقوعشان مطلع کند. پس از بازگشت، او به وسیله یک میدان نیروی مغناطیسی به فولاد تبدیل می شود. این آهنگ در سال 1971 از گروه بلک سبث (Black Sabbath) و در آلبوم پارانوئید (Paranoid) منتشر شد.

2. ترانه خانم های مجرد (Single Ladies) در فیلم دکتر استرنج (Doctor Strange)

شاید تماشا نام بیانسه در لیست موسیقی فیلم های مارول باعث تعجب شود، اما یکی از ترانه های معروف او در فیلم دکتر استرنج محصول سال 2016 استفاده شد. دکتر استرنج با بازی بندیکت کامبربچ شخصیت وونگ را با بیانسه مقایسه می نماید و وقتی متوجه می شود که وانگ نمی داند بیانسه کیست، شوکه می شود. بعدا در فیلم، صدای وانگ در حال گوش دادن به ترانه خانم های مجرد در حالی که استرنج کتاب می دزدد شنیده می شود. کامبربچ بعدها در مصاحبه ای مطرح کرد که اشاره به بیانسه در این قسمت کاملا بداهه بود.

1. موسیقی روح در آسمان (Spirit in the Sky) در فیلم نگهبانان کهکشان (Guardians of the Galaxy)

روح در آسمان یک ترانه کلاسیک با صدای متمایز نورمن گرینبام است. به عنوان یکی از ده ها آهنگ کلاسیک منتخب پیتر کویل در قسمت اول سری فیلم های نگهبانان، این ترانه در واقع در خود فیلم استفاده نشد، بلکه در تریلر آن نهاده شد و در موسیقی متن نیز شنیده می شود. پس از انتشار در سال 1970، این آهنگ به مدت 15 هفته در رتبه 3 در بیلبورد هات 100 نهاده شد و برای گرینبام درخششی کوتاه مدت به ارمغان آورد و به عنوان برترین موسیقی فیلم های مارول در لیست ما جایگاه نخست را تصاحب کرد.

منبع: american song writer

منبع: دیجیکالا مگ

به "10 موسیقی برتر دنیای سینمایی مارول را بشنوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 موسیقی برتر دنیای سینمایی مارول را بشنوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید