ژاپن از آمریکا چندین فروند اف35 می خرد

به گزارش نیلی ابزار، ایرنا نوشت: تلویزیون دولتی ژاپن اظهار داشت وزارت دفاع این کشور تصمیم گرفته است 42 جنگنده پیشرفته رادار گریز F35-B از آمریکا خریداری کند.

ژاپن از آمریکا چندین فروند اف35 می خرد

ان. اچ. کی روز یکشنبه گزارش کرد با تکمیل روند انتخاب جنگنده ها که در ماه مارس آغاز شد، وزارت دفاع ژاپن تصمیم خود جهت خرید 42 فروند جت جنگنده F35-B لاکهید مارتین به ارزش حدود 130 میلیون دلار برای هر جنگنده را اظهار داشت.

این وزارتخانه گفت این جنگنده ها دارای تمامی توانایی های ضروری هستند.

وزارت دفاع ژاپن میخواهد ناوشکن آیزومو متعلق به نیروی دریایی نیروهای دفاع از خود را هم به روز کند و از آن به عنوان ناو هواپیمابر برای جنگنده های F35-B استفاده کند.

دولت ژاپن در شیوه نامه های دفاعی و برنامه دفاعی میان مدت اخیر خود آورده است جنگنده هایی را بکار خواهد گرفت که قادر به بلند شدن در یک مسافت کوتاه و فرود آمدن عمودی باشند.

این اخبار در شرایطی است که ژاپن پیشتر اعلام نموده بود با توجه به تهدیدهای بالقوه از سوی چین و کره شمالی، دستورالعمل های دفاعی جدیدی شامل خرید 147 جنگنده F-35 را برای امسال میلادی تصویب نموده است.

ژاپن در حال حاضر حدود 200 جنگنده F35 در اختیار دارد که گفته می گردد حدود 100 فروند آنها فرسوده و هزینه نگهداری آنها بالا است.

جت های جنگنده F-35B می توانند در یک مسافت کوتاه به هوا بلند شوند و قادر به فرود عمودی هستند این جنگنده ها را می توان از کشتی های تدارکاتی چند منظوره اداره کرد.

جنگنده های F-35 توسط پروژه ای تحت رهبری آمریکا و با شرکت 9 کشور توسعه داده می گردد.

کارشناسان می گویند همانطور که ژاپن تحت فشار دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مجبور به واردت بیشتر کالا از ایالات متحده شده است، خرید سلاح های پر هزینه آمریکایی هم می تواند راهی برای کاهش کسری تجاری ایالات متحده باشد، در حالی که ارتقا همکاری نظامی میان متحدان همچنان ادامه دارد.

بودجه دفاعی ژاپن در سال 2018 میلادی 47 میلیارد دلار بود.

310311

منبع: خبرآنلاین

به "ژاپن از آمریکا چندین فروند اف35 می خرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاپن از آمریکا چندین فروند اف35 می خرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید