پیغام رئیس سازمان میراث فرهنگى به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو

به گزارش نیلی ابزار، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگى، گردشگری و صنایع دستی در پیامی روز دانشجو را تبریک گفت.

پیغام رئیس سازمان میراث فرهنگى به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو

در پیغام علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو آمده است:

16 آذر روز دانشجو روز آرمان خواهی و آزادى طلبی جوانان این مرز و بوم است و خصلت های پاک دانشجویان همچون صراحت صداقت سلامت و شجاعت سرمایه بزرگ کشور است.

اینجانب معتقدم با تکیه بر توان دانشجویان و جوانان فرهیخته و با تاکید بر توان ملى و اتکاء به خود میتوان زمینه استقلال اقتصادى میهن عزیز را با کاهش وابستگى به نفت و متنوع سازى درآمدهاى ارزى بویژه به وسیله توسعه صنعت گردشگرى و رونق صنایع دستى و هنرهاى بومى فراهم نمود.

ما به سهم خود در دولت تدبیر و امید کوشش دوچندانى خواهیم کرد تا با توسعه گردشگری و رونق کسب و کار در این صنعت علاوه بر بهبود چهره و تصویر ایران در نزد گردشگران بین المللى و علاقمندان به سرمایه گذاری در کشور ، زمینه بهبود وضعیت اقتصادی و رفاه اجتماعی اقشار مختلف جامعه را فراهم آورده و با ایجاد اشتغال و درآمدى مناسب و پایدار به ارتقاء فرهنگی، إیجاد شور و نشاط اجتماعی و شکوفایى میراث فرهنگى و طبیعى کشور یاری کنیم.

دانشجویان عزیز ما در رشته هاى مرتبط با این صنعت امروزه نیک واقفند که توسعه گردشگری و افزایش میزان تبادلات گردشگر در داخل مرزهای سیاسی و همچنین در بین واحدهای سیاسی از جمله مهمترین شاخص های ارزیابی توسعه کشورهاى دنیا محسوب می گردد. قطعا این توسعه زمانی در کشوری همانند ایران اتفاق خواهد افتاد که همه مسئولان و برنامه ریزان کشور با بهره گیرى از نهاد علمى و پژوهشى دانشگاه بتوانند بر اساس مزیتهای ویژه و رقابتی گردشگرى کشور در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستى و هنرهاى ملى و جاذبه هاى بى نظیر طبیعى و تاریخی، شرایط و تسهیلات حداقلی سفر را برای براى گردشگران، سرمایه گذاران داخلی و جذب و مشارکت سرمایه گذاران خارجی فراهم نمایند.

اینجانب ضمن تبریک شانزدهم آذر روز دانشجو، امید دارم تا با کوشش بیش از پیش دانشجویان و اساتید عزیز در رشته هاى مرتبط با میراث فرهنگى، صنایع دستى و گردشگرى و ارتقاء علمى و پژوهشى و بهره مندى از فناورى اطلاعات نوین، هر چه بیشتر به مدیریت صحیح این منابع در ایران یاری نموده و با بهره مندى از مزایاى اجتماعى، اقتصادى و سیاسى این صنعت، فرصت هاى شغلى جدیدى را برای مردم شریف و زحمتکش این سرزمین، بویژه دانش آموختگان جوان این مرز و بوم ایجاد کنیم.

منبع: سازمان میراث فرهنگی

به "پیغام رئیس سازمان میراث فرهنگى به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیغام رئیس سازمان میراث فرهنگى به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید