پل معلق کاپیلانو یکی از جاذبه های گردشگری کشور کانادا است

به گزارش نیلی ابزار، جاذبه ها/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر شده، پل معلق کاپیلانو یکی از جاذبه های گردشگری کشور کانادا است.

پل معلق کاپیلانو یکی از جاذبه های گردشگری کشور کانادا است

پل معلق کاپیلانو در کانادا اولین بار در در سال 1889 میلادی ساخته شد و هر سال بیش از 80000 نفر از آن به پارک اطرافش بازدید می نمایند. پل معلق کاپیلانو کانادا از جمله برترین و ترسناک ترین پلهای معلق دنیا بحساب می آید؛ پلی نسبتا باریک که در ارتفاع 70 متری از سطح رودخانه قرار گرفته و طول آن 137 متر است. بازدید از آن برای همه بجز بیماران قلبی آزاد است. هنگام قدم زدن بر روی پل تصور می کنید که به زمان سفر نموده اید و در تاریخ قدم می زنید. در این بازدید می تواند به تماشای تاریخ، فرهنگ و طبیعت بپردازید و این در حالی است که کارمندان اطلاعات مفیدی را در اختیاران خواهند گذاشت.

در این مجموعه بتازگی راستا صخره نوردی احداث شده که از راستا پرتگاهی گرانیتی در امتداد رودخانه کاپیلانو عبور می نماید. در راه باریک صعود از آن از پله ها، پلها و گذرگاه های لرزان در دل جنگلهای بارانی عبور خواهید کرد. در راه رسیدن به آن 16 منطقه برای استراحت ساخته شده که دو سازه آن از جنس شیشه هستند. در این مکانها امکان تهیه آب نیز وجود دارد. در ورودی مجموعه پلهای چوبی کوچکی ساخته شده که درختان کاج را به هم وصل می نماید و گرداگرد درختان می پیچد و پیش می رود. عبور از آنها حس بالا رفتن از درخت را تلقی می نماید دقیقا مثل سنجابی که از درختی به درخت دیگر می پرد. برای این مجموعه پلها نام پل های سنجابی را انتخاب نموده اند.

هنگام راه رفتن روی پل احساس لرزیدن و معلق بودن آن را کاملا حس خواهید کرد؛ تجربه ای که برای افرادی که ترس از ارتفاع دارند، ممکن است خوشایند نباشد. دو طرف پل به صخره های گرانیتی اطراف وصل شده اند و کاملا با 12 نقطه اتصال قوی محکم هستند. در حال حاضر هم جنس پل چوب های بسیار مستحکم و بعضی نقاط شیشه های بسیار زخیم و سیم های مفتولی فلزی است. اما از اصلی ترین ویژگی های که راه رفتن بر پل را تماشایی ساخته، چشم انداز ها خیره نماینده پیرامون آن است. این پارک جنگلی پر هست از درختان همواره سبز کاج و سرو و صنوبر که سر به فلک کشیده اند و بعضی از آنها بسیار قدیمی و کهنسال هستند و سنشان به 400 سال هم می رسد؛ درختانی که در آب هوای شرجی ونکور رشد نموده اند و برای ما یادآور جنگل های شمال کشور هستند.

شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که چرا نام کاپیلانو برای آن انتخاب شد. جالب است بدانید که در سالهای 1800 میلادی آشپزی در منطقه زندگی می نماید که نامش Kiapalano بود. ترجمه نام او به فارسی می گردد رودخانه زیبا، نام او را برای این منطقه انتخاب کردند که در گذر زمان برای راحتی به کاپیلانو تغییر یافت. هر سال کریسمس (از 24 نوامبر تا 8 ماه ژانویه) تمام پل و محوطه اطراف آن چراغانی می گردد و چشم انداز ای فوق العاده تماشایی را شکل می دهد.

منبع: همگردی

به "پل معلق کاپیلانو یکی از جاذبه های گردشگری کشور کانادا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پل معلق کاپیلانو یکی از جاذبه های گردشگری کشور کانادا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید