ویژگی های شاخص افراد خیلی پیروز را بدانید

به گزارش نیلی ابزار، افرادی که خیلی پیروز هستند مطمئنا کار هایی را انجام می دهند که با بقیه افراد جامعه متفاوت خواهد بود که به بعضی از آنها در این گزارش اشاره کردیم.

ویژگی های شاخص افراد خیلی پیروز را بدانید

تعریف افراد از پیروزیت امری کاملا شخصی است، اما احتمالا شامل مواردی همانند استقلال اقتصادی، ارتباطات احساسی پیروز، تحصیلات عالی و شغلی مناسب خواهد بود.

همه ما افرادی را می شناسیم که به زعم ما بسیار پیروز هستند. اگر ویژگی های شخصیتی این افراد را آنالیز کنید، به این نتیجه می رسید که این افراد بسیار پیروز از تعدادی عادات مشترک برخوردارند که آن ها را از افراد معمولی متمایز می سازد.

1. همیشه لیستی از کار هایی که باید انجام دهند را تهیه و دنبال می نمایند

بسکمک از افراد پیروز به دقت اموری که باید در هر روز انجام دهند را برنامه ریزی و دنبال می نمایند. یادداشت کردن این موارد، آن ها را در مرکز توجه شما قرار می دهند و احتمال انجام آن ها را بسیار افزایش می دهند. این افراد بطور معمول هر شب، لیستی از اموری که باید روز بعد انجام گردد را تهیه و بر اساس اهمیت، آن ها را اولویت بندی می نمایند و خود را مقید می دانند که در ساعات اولیه روز بعد دو مورد نخست ذکر شده در لیست را به انجام برسانند.

2. فکر خود را درگیر موارد غیرضروری نمی نمایند

افراد پیروز تمرکز خود را بر تجربیات و مکالمات منفی قرار نمی دهند، اما از آن ها درس می گیرند و تغییرات لازم را در فرایند کار خود ایجاد نموده و بر آنچه در همان لحظه رخ می دهد متمرکز می شوند. محققان دریافته اند که تمرکز حواس برترین روش مبارزه با انتقاد از خود و احساسات منفی که می توانند مانع از پیروزیت شوند است.

3. خطرپذیرند

شکست در هر اقدامی ممکن است یکی از نتایج حاصله باشد. اما افراد پیروز از اشتباهات خود برای بهتر شدن و پیشرفت کردن درس می گیرند. ممکن است فکر کنیم که کاملا نسبت به نتیجه گام بعدی که بر می داریم آگاهیم، ولی اگر با شکست روبرو شدیم باید از آن درس بگیریم و به تدریج بتوانیم موانع بین خود و پیروزیت را از بین ببریم.

4. بدون در دست داشتن کل اطلاعات قادر به تصمیم گیری هستند

با وجودیکه اطلاعات از اهمیت بسزایی برخوردارست، اما هیچوقت حصول اطمینان 100% ممکن نیست، یا حداقل زمانی که حرکت به جلو مطلوب است این امکان وجود ندارد. بسکمک از افراد پیروز اظهار می نمایند که به ندرت به تمام اطلاعاتی که برای اخذ یک تصمیم احتیاج است دسترسی دارند.

البته تصمیم گیری بدون هیچ پایه و اساسی اصلا صحیح نیست، اما باید به جای انتظار طولانی مدت برای دستیابی به اطلاعات کامل، قادر بود بر اساس آنچه در دست است تصمیمی عقلانی و کارشناسانه اخذ کرد.

5. سخاوتمندند

این ویژگی در واقع سرمایه گذاری در آنچیزی است که به عنوان کارما شناخته می گردد. به افرادی که با مسائل درگیر هستند فکر کنید. شاید کمک شما به آن ها زندگی ایشان را تغییر دهد و نتیجه آن در زندگی شما نمود پیدا کند.

6. هر روز ورزش می نمایند

نگاهی به اسامی بزرگ در جهانی کسب وکار بیاندازید. همه این افراد به سلامتی خود اهمیت می دهد. آدم هایی مانند مارک کوبان، ایلان ماسک و تیم کوک هر روز زمانی را صرف تمرین های هوازی و غیرهوازی می نمایند. افراد پیروز درک نموده اند که پیروی از یک برنامه تناسب اندام می تواند استرس را از آن ها دور کند، فکر آن ها را از افکار منفی پاک کند و آن ها را در حل مسائل کمک کند.

7. مثبت اندیش هستند

ریچارد وایزمن، روانشناسی از دانشگاه هرتفورد در انگلستان تحقیقی را در خصوص صد فرد بسیار خوش شانس و یا بسیار بدشانس انجام داده است. افراد خوش شانس در این گروه همیشه انتظار برترین ها را دارند. انتظارات مثبت ما با کمک به مقاومت در برابر شکست به واقعیت تبدیل می شوند و ارتباطات ما را با دیگران به سمت و سویی مثبت سوق می دهند.

8. هر روز زمانی را در سکوت و مراقبه می گذرانند

افراد پیروز هر روز زمانی را به آرامش فکر خود به وسیله مراقبه یا دعا اختصاص می دهند. این حس آرامش و سکوت، تصویری بزرگ تر از زندگی را در مقابل دیدگانمان قرار می دهد. برای دستیابی به این سکوت باید لحظاتی از روز را با تمامی فناوری های موجود در جهانی مدرن خداحافظی کنید.

9. شکرگزار نعمات هستند

افرادی که همیشه از اوضاع و شرایط شاکی هستند نمی توانند پیروز باشند. 5 تا 10 دقیقه اول هر روز را به شکرگزاری برای روزی که در پیش رو دارید، توانایی و استعدادهایتان که شما را در کسب پیروزیتهایتان کمک نموده بگذرانید. این گفته که افراد ناخشنود شکرگزار نیستند کاملا صحیح است.

در مقابل افرادی که شاکر نعمات هستند همیشه شاد هستند. شادی بخشی از پیروزیت است و افراد شاد از بهره وری بیشتر برخوردارند و این حس را به افرادی که با آن ها کار می نمایند نیز منتقل می نمایند.

10. همیشه در حال یادگیری هستند

به گزارش پارس ناز افراد پیروز همیشه به ارتقای دانش و اطلاعات خود به وسیله دستیابی به دانش دیگران به وسیله مطالعه یا گوش دادن مشغول هستند. به این ترتیب شما فکر خود را آرام می کنید و در خصوص روش هایی که در تصمیم گیری های بزرگ مورد استفاده قرار گرفته آگاه می شوید. تاریخ بشریت پر از افرادی است که جهان را به وسیله تخیلات خود تغییر داده اند. با مطالعه احوال این افراد شما هم انگیزه این حرکت را پیدا می کنید.

11. به روابط خود بسیار اهمیت می دهند

در مطالعه ای 75 ساله که بر روی 268 فارغ التحصیل دانشگاه هاروارد انجام شد، نتیجه گرفته شد که عامل بسیار مهمی که در سنین بالا سلامت و شادی فرد را تضمین می نماید نوع روابط شخص است. افراد پیروز هرگز کار را بر خانواده ارجح نمی دانند. بر عکس، این افراد در هنگام صرف وقت با خانواده هر نوع دستگاهی که بتواند فکر آن ها را از خانواده دور کند را کنار می گذارند.

منبع: پارس

نیلی ابزار وب گردی وبگردی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ویژگی های شاخص افراد خیلی پیروز را بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویژگی های شاخص افراد خیلی پیروز را بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید