واکنش چمران به قطع درختان کاخ سعدآباد و چند نقطه دیگر تهران

به گزارش نیلی ابزار، ایسنا/ براساس خبرهای منتشر شده، واکنش چمران به قطع درختان کاخ سعدآباد و چند نقطه دیگر تهران صورت گرفت.

واکنش چمران به قطع درختان کاخ سعدآباد و چند نقطه دیگر تهران

مهدی چمران پیش از شروع یکصد و نود و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع نیلی ابزار در تشریح دستور جلسه این شورا گفت: در جلسه ابتدا عناوین جدیدی در حوزه عوارض و بهای خدمات برای سال آینده مطرح می گردد که پس از تصویب در شورای شهر تهران در شورای عالی استانها آنالیز و پس از تصویب به وزارت کشور ارسال می گردد.

وی ادامه داد: در ادامه جلسه نیز با توجه به اینکه در چندین جلسه قبلی حسابرسی ها مورد آنالیز قرار نگرفته، چهار حسابرسی قرائت خواهد شد و پس از آن نیز آنالیز پرونده باغات در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سوالی در مورد اجرای طرح کهاب گفت: این سوال را باید خود وزارت نیرو پاسخ دهد که چه مقدار و چگونه این طرح را اجرا نموده است. طرحی که در مورد بنزین و سوخت گیری در پمپ بنزین ها و نظارت بر این امر بوده، البته وزارت نفت نیز عنوان می نماید که در اجرای این طرح با مشکلاتی روبرو است و به همین علت این طرح به صورت کامل عملیاتی نشده است.

چمران در مورد نوسازی تاکسی های فرسوده در تهران نیز گفت: قانونی که در مجلس برای نوسازی تاکسی ها به تصویب رسید قانون خوبی نبود و اعتباراتی که دولت باید در نظر میگرفت، کم بود. لذا آنچنان که انتظار داریم این نوسازی اتفاق نیفتاد. حال امیدواریم با ورود تاکسی های برقی شاهد یک تحول در شهر باشیم. تحولی که قطعا به نفع شهر، مردم و دولت خواهد بود.

وی درباره افزایش گسترده نرخ کرایه تاکسی در شهر تهران نیز گفت: از سازمان تاکسیرانی خواسته ایم که کنترل نرخ کرایه ها را انجام دهند. البته تاکسی ها نیز با این افزایش به ضرر خود کار می نمایند، چرا که مسافرین با بالا رفتن نرخ کرایه ها به سمت استفاده از تاکسی های اینترنتی می روند که تفاوت قیمت زیادی ندارند.

وی در مورد تبلیغات نمایشگاه بین المللی سئول در بزرگراه های تهران و تصمیم ممنوعیت اعمال این تبلیغات به وسیله شورا نیز گفت: ابلاغ این موضوع به سازمان زیباسازی 15 روز طول می کشد و بعضی قراردادهای قدیمی وجود داشته که البته به سازمان زیباسازی اعلام کردیم که با این افراد صحبت نمایند که این تبلیغات نیز برداشته گردد؛ لذا تا جایی که عملیاتی بوده انجام این تبلیغات متوقف شده است.

وی در مورد وعده ورود 15 دستگاه اتوبوس در آبان از سوی مدیرعامل اتوبوسرانی تهران اضافه کرد: چنین وعده ای را بنده نداده ام و کسی که اعلام نموده حال باید پاسخ بدهد.

وی در مورد قطع درختان در سعد آباد و چند نقطه دیگر تهران نیز گفت: وقتی درختی دچار آفت می گردد ممکن است سقوط کند و به جان و مال مردم آسیب برساند. لذا قبل از روی دادن چنین حادثه ای قطع می گردد اما متاسفانه در بعضی رسانه ها از این موضوع به عنوان دست آویزی استفاده می گردد و به دروغ اعلام می گردد که درختان در حال قطع شدن هستند. این در حالیست که سازمان پارک ها و فضای سبز شهر تهران با این حجم از کوششی که برای حفظ درختان می نماید چگونه می تواند درختان را قطع کند.

آقای مختاری، مدیر عامل سازمان پارک ها جانش به این درختها وصل است و برای حفظ این درختان شبانه روزی کوشش می نماید. قطعا درختی که ممکن است سقوط کند و آسیب به بار بیاورد، قطع خواهد شد. بعلاوه این درختان عمری دارند و آنها نیز از هوای آلوده استنشاق می نمایند و عمرشان کم می گردد.

منبع: همگردی

به "واکنش چمران به قطع درختان کاخ سعدآباد و چند نقطه دیگر تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش چمران به قطع درختان کاخ سعدآباد و چند نقطه دیگر تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید